רגע לפני שמזמינים פיצה, הנה ארבעה משולשים נוספים שעברו את שלב התצוגה והגיעו לכביש הציבורי. חלקן אגדות של ממש, חלקן לא מוכרות למרבית האוכלוסייה. ויש גם אחת עממית.
כשנעצום את העיניים נחלום על שלוש הראשונות.
 
לוטוס אספרי, 1976
האספרי (Esprit), בתמונה הראשית, שיוצרה בין 1976 ל-2004, היא עוד אחת מיצירותיו של ג'ורג'טו ג'וג'ארו מסדנת איטלדיזיין. היא תוכננה כמחליפה לאירופה המזדקנת וכמוה הציעה מרכב קופה שתי דלתות עם מנוע מרכזי. ההשראה של ג'וג'ארו לאספרי הייתה מזראטי בומראנג שהוצגה ארבע שנים קודם לכן, ובין הגורמים לפרסומה והצלחתה היה תפקיד מרכזי בסרטי "המרגל שאהב אותי" ו"לעיניך בלבד" מסדרת ג'יימס בונד.

מכוניות משולשות – סדרתיות

 
צ'יזטה מורודר, 1991
המורודר (Moroder) שיוצרה בין 1991 ל-1995 היא עוד אחת מיצירותיו של מרצ'לו גנדיני, ומכאן כנראה הדמיון למתחרתה מבית למבורגיני, הדיאבלו. צ'יזטה אף עשתה שימוש במהנדסים ש"נגנבו" מלמבורגיני לצורך הפיתוח. לב המכונית היה מנוע V16 שהורכב משני מנועי V8 של למבורגיני אוראקו ושאוחדו לבלוק אחד, אך עם ארבעה ראשי מנוע.

מכוניות משולשות – סדרתיות

 
למבורגיני קונטאש, 1974
המכונית שעיטרה כמעט כל קיר של נערי שנות ה-80, היא אחת היצירות המוכרות ביותר של מרצ'לו גנדיני מברטונה. המכונית הוצגה לראשונה ב-1974 עם מנוע V12 בנפח 3.9 ליטר, שהפיק 370 כ"ס. עד סוף הייצור ב-1990 הנפח גדל ל-5.2 ליטר וההספק ל-449 כ"ס. על הדרך היה גם אב טיפוס מוגדש עם 736 כ"ס. בכל תקופת הייצור (עד החלפתה בדיאבלו שמבחינה עיצובית הציגה סוג של אבולוציה ולכן לא נכללת ברשימה) נבנו 1,983 מכוניות.
 
מכוניות משולשות – סדרתיות


טריומף TR7, שנת 1975
היינו חייבים גם משהו עממי (אבל לצערנו די מכוער), אז הנה משולש בר השגה. ה-TR7 ובגלגול מאוחר יותר TR8, עוצבה על-ידי האריס מאן והחליפה את ה-TR6. עם הצגתה ב-1975 הציגה גם היא, כמיטב האופנה של התקופה, עיצוב טריז. המכונית הונעה על-ידי מנוע בנפח 2.0 ליטר שהפיק 105 כ"ס בגרסה האירופית ו-92 כ"ס בגרסה האמריקנית. האמריקנים שרצו יותר, קיבלו מאוחר יותר את ה-TR8 שהונעה על-ידי מנוע V8 בנפח 3.5 ליטר והפיק 135 כ"ס.