היצרנית הגרמנית, שנמצאת כיום בבעלות קבוצת PSA (פיג'ו), משתמשת הפעם בפלטפורמה החדשה של פיג'ו 208, שהדור החדש שלה נחשף אך לאחרונה. מעבר לפלטפורמה זו מהפלטפורמה הוותיקה מאוד של פיאט פונטו, יאפשר לטענת המהנדסים חסכון משמעותי במשקל - שיוביל לחסכון בדלק, שיפור בביצועים ולחווית נהיגה מהנה יותר.
הפלטפורמה החדשה גם מאפשרת טכנולוגיה מתקדמת יותר, כולל יחידות תאורה קדמיות מסוג מטריצת לד - יחידות המסוגלות לכבות ולהדליק חלק מהפנס בהתאם לתנועה המגיעה ממול, למניעת סינוור ולתאורה מיטבית לנהג. הקורסה החדשה צפויה להציע גם מערכות בטיחות ונוחות מתקדמות נוספות לאלו שקיימות כיום - בהן למשל בקרת שיוט אדפטיבית.
עוד בחידושים, צפויה לראשונה גרסה חשמלית מלאה - בדומה ל-208 ועם טווח נסיעה של 340 ק"מ לפחות ו-136 כ"ס. היצע הבנזין יכלול מנועי טורבו של קבוצת PSA, בהם גרסאות שונות של מנוע ה-1.2 ליטר בנזין המוכר.
הקורסה החדשה תהיה דור שישי למכונית שהוצגה ב-1982, ומאז נמכרו ממנה כ-13.6 מיליון יחידות. היא צפויה להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2020, כך נמסר ל"אוטו" מחברת לובינסקי, שזיכיון הייבוא של אופל עבר לידיה בתחילת החודש.