באירוע נחשף כי פולקסווגן תעניק למשפחת דגמי .ID שמות מספריים - ה-"3" היא המשפחתית הקומפקטית, מעליה יהיו מכוניות גדולות יותר עם מספרים עולים ומתחתיה קטנות יותר עם הספרות 1 ו-2.
פולקסווגן תשיק את ייצור ה-ID.3 בקיץ הקרוב, ולקוחות ראשונים יקבלו את המכונית בתחילת שנה הבאה. היא תהיה זמינה בשלושה מפרטים עיקריים - עם מצברי 45, 58 או 77 קילוואט-שעה. בהתאם טווח הנסיעה לפי תקן WLTP יעמוד על 330, 420 ו-550 ק"מ בהתאמה. דגם הביניים, שפולקסווגן מעריכה כי יהיה הנמכר ביותר, יציע טווח נסיעה ב"תנאי אמת" של בין 300 ל-420 ק"מ - כך לפי בדיקות בכבישים ציבוריים שנערכו על-ידי היצרנית.
עוד נמסר כי ה-ID.3 תהיה מכונית מקושרת - עם חיבור קבוע לאינטרנט ובאמצעותו אפשרות לעדכונים מהאוויר. מההשקה יהיו זמינות כל הגרסאות - כאשר ביצרנית עקצו את טסלה במרומז על כך שהבטיחה מודל 3 בסיסית וזולה, אך מי שהזמין כזו עוד לפני שלוש שנים עדיין לא קיבל אותה.
דגם הבסיס של ה-ID.3 יעלה "פחות מ-30 אלף יורו" (כ-120 אלף שקל) בגרמניה ויהיה כאמור זמין מיידית. בנוסף, תוצע מהדורה מיוחדת ומוגבלת למזמינים כעת בשם "1st" (ראשונה), שכוללת אבזור מורחב ותג-מחיר התחלתי של 40 אלף יורו (כ-160 אלף שקל).
לדברי פולקסווגן, ה-ID.3 תהיה זכאית להטבות מס לחשמליות הנהוגות במדינות אירופה שונות, במסגרתן המדינה משלמת עד אלפי יורו לרוכשי חשמליות. בישראל הטבת המס אטרקטיבית הרבה פחות - מס מופחת של 10% (כלומר, עדיין 10% יותר מבאירופה, ולפני ההטבות הנהוגות שם).
רוכשי ה-1st יהיו זכאים גם לשנה שלמה של טעינה מעמדות איוניטי (Ionity), חברת הטעינה האירופית, ללא תשלום. חברה זו - שמשתפת פעולה עם פולקסווגן ויצרניות אירופיות אחרות - היא מהאחראיות העיקריות לפריסת תשתית הטעינה ביבשת.
לפי שעה עדיין לא ידוע מתי ה-ID.3 תושק בישראל ומה יהיה מחירה. בהקשר זה כדאי לשים לב כי מחירה בגרמניה דומה לזה של פולקסווגן טיגואן בסיסי (30 אלף יורו). מחיר הטיגואן בישראל (כולל מיסוי של קרוב ל-80%) עומד על החל מ-210 אלף שקל, או כ-37.5 אלף יורו למפרט דומה בגרמניה (150 אלף שקל).