קבוצת UMI, המייבאת את דגמי קאדילק, שברולט ואיסוזו, הודיעה על חתימה של הסכם התקשרות ויבוא עם יצרנית הרכב הסינית האנטנג (HANTENG Automobile).

האנטנג היא יצרנית רכב צעירה שהוקמה ב-2013, וביחס לשוק הסיני – הגדול בעולם, הן בייצור והן ברכישה – היא קטנה למדי; בשנה שעברה ייצרה החברה 64,000 מכוניות (2.3% מ-27.8 מיליון מכוניות שיוצרו בסין). האנטנג יצאה לדרכה כאשר היא מתבססת על ידע ויכולת של יצרן סיני ותיק יותר, זוטיי (Zotye Auto). 

דגמים עכשוויים
האנטנג החלה בייצור הדגם הראשון שלה, X7, ב-2016, וזה צויד במנועי 1.5 ו-2.0 ליטר מוגדשים שמקורם במיצובישי. זהו רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV), אורך בסיס הגלגלים שלו הוא 281 ס"מ ואורך המרכב 467 ס"מ. ב-2017 הוצג הדגם הקטן יותר, X5, עם מנוע 1.5 ליטר; זהו רכב פנאי קטן (B-SUV), בסיס הגלגלים הוא 260 ס"מ ואורכו 450 ס"מ. בנוסף, מייצרת האנטנג את V7, מיניוואן בגודל בינוני, עם בסיס גלגלים של 280 ס"מ ואורך של 483 ס“מ.

UMI תייבא את המכוניות של האנטנג הסינית


התפתחות ויצוא
מעבר לעובדה ששמות דגמי הפנאי של האנטנג הם סימול של ב.מ.וו, ולכן לא יוכלו להיקרא כך בשווקי יצוא, מנועי הבנזין שהיא משתמשת בהם אינם עומדים בתקינה האירופאית העכשווית.

האנטנג פועלת בעיקר כדי להתקדם בתחום החשמלי. כבר כעת מוצע המיניוואן V7 עם מערך היברידי נטען, וב-2018 הוצגה גרסה חשמלית ל-X5 במהדורת טרום-ייצור. התכנית היא להציג ארבעה דגמי פנאי ומיניוואן אחד שיתבססו על שלוש פלטפורמות "חשמליות". 

המשמעות של כל אלה כי UMI מכוונת לייבא דגמים חשמליים של האנטנג כבר ב-2020, ומועמד ראשון הוא רכב הפנאי החשמלי X5.