זו מכונית הכלאיים הראשונה בתולדות פרארי עם טעינה ממקור חיצוני (פלאג-אין הייבריד), ונראה כי היצרנית לא מתחילה עם חצי עבודה: 1,000 כ"ס, ארבעה מנועים ומהירות מרבית של 340 קמ"ש, הם רק חלק ממפגן הכוח שתציע מכונית הכלאיים החדשה של פרארי.

המכונית, שתמוצב לצד ה-F8 טריבוטו (ולא במקום דגם קיים), נקראת SF90 סטראדאלה (Stradale, כביש). השם SF90 הוא מחווה לסקודריה פרארי (Scuderia Ferrari), סדנת המירוץ שהקים אנזו פרארי ב-1929, ושלימים הפכה גם ליצרנית מכוניות לכביש.

למכונית מנוע V8 עם שני מגדשים, נפח של 4.0 ליטר, 780 כ"ס ב-7,500 סל"ד ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ ב-6,000 סל"ד - מה שהופך אותו לחזק מסוגו בתולדות היצרנית. אבל בפרארי לא הסתפקו בכך, והוסיפו לו שלושה מנועים חשמליים: אחד בין מנוע הבנזין לתיבת ההילוכים (רובוטית מצמד כפול עם שמונה יחסי העברה) בחלק האחורי, מסייע בתוספת כוח לגלגלים האחוריים. שני מנועים חשמליים ממוקמים מלפנים ומניעים את הגלגלים הקדמיים, מה שיוצר הנעה כפולה לפי דרישה.

פרארי חשפה מכונית כלאיים נטענת משקע עם 1,000 כ


ה-SF90 סטראדאלה תציע הספק מערכת כולל של 1,000 כ"ס, מספיק כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.5 שניות - שיפור של 0.4 לעומת ה-F8 טריבוטו. האצה ל-200 קמ"ש השתפרה בכמעט שנייה מ-7.8 ל-6.7 שניות, בעוד המהירות המרבית נותרה ללא שינוי - 340 קמ"ש.

פרארי חשפה מכונית כלאיים נטענת משקע עם 1,000 כ


מכונית הכלאיים החדשה ארוכה ב-10 ס"מ מה-F8, עם אורך כולל של 471 ס"מ, צרה בס"מ (197) ונמוכה בשניים (119). בסיס הגלגלים שלה עומד על 265 ס"מ (נתון ל-F8 עדיין לא פורסם). תוספת מערכת החשמל, כולל מצברי 7.9 קילוואט-שעה, הקפיצה את המשקל היבש מ-1,330 ל-1,570 ק"ג. נתוני תצרוכת דלק וזמני טעינה לא פורסמו, אך כן נמסר כי טעינה מלאה תאפשר טווח נסיעה חשמלי של 25 ק"מ בתנאי מעבדה.

פרארי חשפה מכונית כלאיים נטענת משקע עם 1,000 כ


למי שדואג שעם המשקל הגבוה יותר תיפגע היכולת הדינמית, פרארי מרגיעה ומספרת כי ה-SF90 מסוגלת להקיף את מסלול פיוראנו בזמן של 79 שניות בלבד, מהיר אפילו מהלה-פרארי (79.7 שניות), המכונית הבכירה בהיצע עד לאחרונה.

פרארי חשפה מכונית כלאיים נטענת משקע עם 1,000 כ


שיווק ה-SF90 יחל באירופה בתחילת שנה הבאה ובישראל במהלך 2021. מחירה באיטליה יחל מחצי מיליון יורו (כשני מיליון שקל), בעוד בישראל עדיין אינו ידוע.