רוח אחרת
במקורה, ספיאג'ינה הייתה מכונית ללא דלתות, ללא גג – ועם מושבי קש. גרסה זו התאימה לרוח התקופה, שזכתה לכינוי "לה דולצ'ה ויטה" (החיים המתוקים, בעקבות סרטו של פליני בשם זה מ-1960), ונראתה בעיקר בעירות קיט ואיי נופש כמו קפרי. אגב, דגמים כאלה (פתוחים לגמרי, מושבי קש) היו עוד, גם של דאף (זו מהמשאיות) ו(גם) ז'קלין קנדי אהבה כאלה.
בהשקת גרסה זו ביולי 2018 נחשפה גם מכונית תצוגה שנבנתה על ידי סדנאות העיצוב גראז' איטליה ופינינפארינה; מכונית זו התבססה על 500 ספיאג'ינה אך הייתה דו-מושבית, ללא גג ועם שמשה קדמית מאוד מוקטנת.
היום
כצפוי, פיאט לא הסירה את מלוא הגג והדלתות, וספיאג'ינה החדשה היא בעצם 500 קבריו עם טיפול קוסמטי במיטב המסורת האיטלקית המוצלחת. מהדורה זו מגיעה רק בצבע תכלת שמכונה "כחול וולארה", לזכר להיטI המפורסם של דומניקו מודוניו (Nel blu dipinto di blu; כחול צבוע בכחול, הידוע כ-Volare) שזכה באותה שנה (1958) בפסטיבל סן רמו (נותן ההשראה לאירוויזיון). הגג צבוע לבן וחישוקי "16 הלבנים-מאוד מעוצבים באופן דומה לאלה שפיארו את ספיג'יאנה המקורית, ליצירת האווירה הנוסטלגית הנדרשת. ולא רק הם; המכונית עוטה סמלי פיאט
בניגוד לדגם המקורי, למכונית החדשה בקרת אקלים, שאינה תקנית ברוב גרסאות פיאט 500, ויש לה כמובן גם מערך מולטימדיה. כרגיל בגרסאות 500 המשווקות בישראל, המנוע הוא 1.2 ליטר אטמוספרי המייצר 69 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית חד-מצמדית עם 5 הילוכים. המחיר: 120,000 שקלים. בתקופת ההשקה תינתן הנחה של 5000 שקלים מהמחיר הרשמי.