חודש מאי היה חלש בשוק הרכב הישראלי, עם מסירות נמוכות שגררו את השוק לירידה שנתית של יותר משני אחוזים, כך עולה מנתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב. 21,375 מכוניות נמסרו בחודש מאי, צניחה של 25% לעומת הממוצע החודשי השנה (28,717 יחידות בחודשים ינואר-אפריל), 17% פחות ממאי 2018 ו-6% פחות מאפריל 2019.

בסך הכל נמסרו השנה 136,244 מכוניות ללקוחות, לעומת 139,631 בחמשת החודשים הראשונים של 2018, ירידה של 2.4%. חודש מאי גם הביא איתו מהפך בצמרת - בעוד יונדאי נותרה במקום הראשון במרחק בטוח, כולל הובלה במאי עם 3,935 יחידות, טויוטה נישלה את קיה מהמקום השני בתום חודש מוצלח במיוחד: 3,901 יחידות. קיה ממוקמת כעת שלישית בדירוג השנתי.

ביצועי החודש החלשים פגעו במרבית מובילות הטבלה, כאשר הצמיחה בסקודה למשל - מותג הרכב האירופי המוביל בישראל - הצטמצמה לשיעור של אחוז אחד בלבד השנה לעומת ינואר-מאי 2018. את הצמיחה הגבוהה ביותר בעשירייה המובילה רושמת טויוטה (26%), אחריה מיצובישי עם 16% ויונדאי עם שלושה אחוזים.

מהפך בטבלת מסירות הרכב בישראל: טויוטה לפני קיה


מנגד, יצרניות רבות רושמות ירידות: קיה עם שלושה אחוזים, מאזדה עם 16%, סוזוקי ורנו עם 12% ו-13% בהתאמה וניסאן עם הירידה הגדולה ביותר, 21% לעומת ינואר-מאי 2018.

מהפך בטבלת מסירות הרכב בישראל: טויוטה לפני קיה


בפלח היוקרה, מרצדס מוסיפה להוביל, אך אודי לפניה אם מנכים את חטיבת המסחריות של הראשונה. שתיהן רושמות ירידה שנתית של יותר מ-20% (24% במרצדס ו-27% באודי), כאשר בחודש מאי אודי הובילה עם 303 יחידות לפני מרצדס עם 228 (כולל 50 מסחריות).

מהפך בטבלת מסירות הרכב בישראל: טויוטה לפני קיה


גם ב.מ.וו לא נהנית משנה מוצלחת - עם ירידה של 14.5% ו-164 יחידות בלבד במאי. מותגי היוקרה הקטנים יותר, וולוו ולקסוס, רושמים צמיחה נאה של 12% ו-36.5% בהתאמה.