בסך הכל נמסרו השנה 136,244 מכוניות ללקוחות, לעומת 139,631 בחמשת החודשים הראשונים של 2018, ירידה של 2.4%. חודש מאי גם הביא איתו מהפך בצמרת - בעוד יונדאי נותרה במקום הראשון במרחק בטוח, כולל הובלה במאי עם 3,935 יחידות, טויוטה נישלה את קיה מהמקום השני בתום חודש מוצלח במיוחד: 3,901 יחידות. קיה ממוקמת כעת שלישית בדירוג השנתי.
ביצועי החודש החלשים פגעו במרבית מובילות הטבלה, כאשר הצמיחה בסקודה למשל - מותג הרכב האירופי המוביל בישראל - הצטמצמה לשיעור של אחוז אחד בלבד השנה לעומת ינואר-מאי 2018. את הצמיחה הגבוהה ביותר בעשירייה המובילה רושמת טויוטה (26%), אחריה מיצובישי עם 16% ויונדאי עם שלושה אחוזים.
מנגד, יצרניות רבות רושמות ירידות: קיה עם שלושה אחוזים, מאזדה עם 16%, סוזוקי ורנו עם 12% ו-13% בהתאמה וניסאן עם הירידה הגדולה ביותר, 21% לעומת ינואר-מאי 2018.
בפלח היוקרה, מרצדס מוסיפה להוביל, אך אודי לפניה אם מנכים את חטיבת המסחריות של הראשונה. שתיהן רושמות ירידה שנתית של יותר מ-20% (24% במרצדס ו-27% באודי), כאשר בחודש מאי אודי הובילה עם 303 יחידות לפני מרצדס עם 228 (כולל 50 מסחריות).
גם ב.מ.וו לא נהנית משנה מוצלחת - עם ירידה של 14.5% ו-164 יחידות בלבד במאי. מותגי היוקרה הקטנים יותר, וולוו ולקסוס, רושמים צמיחה נאה של 12% ו-36.5% בהתאמה.