רכב הפנאי הקטן פיג'ו 2008 נחשף בדור שני וחדש לחלוטין. הרכב, שישווק בישראל משנה הבאה, יוצע לראשונה גם בגרסה חשמלית, שאף היא מתוכננת להגיע אלינו. מועד השיווק המדויק ומחירים עדיין אינם ידועים.

ה-2008 החדש גדול משמעותית מקודמו, עם אורך של 430 ס"מ - צמיחה של 14 ס"מ לעומת הדגם היוצא. הרוחב צמח בשלושה ס"מ ל-177, הגובה דווקא התכווץ בארבעה ל-153 ס"מ ובסיס הגלגלים גדל מ-254 ל-261 ס"מ. גם נפח תא המטען גדול משמעותית - 405 ליטר לעומת 350 בדגם היוצא.

רכב הפנאי החדש של פיג'ו מאמץ עיצוב שונה לחלוטין, עם השראה מה-508 מלפנים, כולל פסי הלד בעיצוב ניבים בצדי הפגושים, ומה-3008 מאחור - כולל פס קישוט רוחבי שחור. באופן כללי, ניכר כי פיג'ו התאמצה יותר הפעם להעניק ל-2008 מראה פנאי קוהרנטי, בניגוד לדור היוצא שנראה מורכב מכמה סגנונות עיצוב מנוגדים.

מתחת למכסה המנוע, היצע הבנזין יכלול שלוש גרסאות של מנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין, שלושה צילינדרים. הבסיסית עם 100 כ"ס ותיבה ידנית בלבד, באמצע גרסת 130 כ"ס (10 יותר מהיום) ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית (שישה כיום), ובפסגת ההיצע גרסה חדשה לחלוטין עם 155 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. זו האחרונה תשווק בצמוד לרמת הגימור "GT" הספורטיבית.



גרסת הביניים (130 כ"ס) היא כמובן בעלת הסיכויים הגדולים ביותר לעלות לישראל ולבטח תהווה את עיקר המכירות. לזו 23.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד ובגרסה האוטומטית היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.9 שניות ולמהירות מרבית של 199 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה - 16.7 ק"מ לליטר.

גם גרסאות הדיזל שודרגו, כאשר האוטומטית (1.5 ליטר, ארבעה צילינדרים) מפיקה כעת 130 כ"ס - תוספת של 10 כ"ס לעומת הדגם המוצע בישראל כיום - ומשודכת לתיבת שמונה הילוכים במקום שישה. הביצועים: 10.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 199 קמ"ש, תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה - 21.1 ק"מ לליטר.

פיג'ו 2008 החדש - בישראל בשנה הבאה גם בגרסה חשמלית
פיג'ו 2008 החשמלית (מימין) והרגילה

לראשונה בתולדות ה-2008, תוצע גם גרסה חשמלית שלא פולטת זיהום אוויר כלל בזמן הנסיעה. לזו מצברי 50 קילוואט-שעה ומנוע חשמלי עם 136 כ"ס, מספיק לטווח נסיעה של 310 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP החדש (430 לפי תקן NEDC היוצא) ולמהירות מרבית של 150 קמ"ש. טעינת המצברים תארוך חצי שעה ל-80% מעמדה ציבורית מהירה (100 קילוואט), חמש ורבע שעות ל-100% מעמדת 11 קילוואט ושמונה שעות משקע 7.4 קילוואט.

פיג'ו 2008 החדש - בישראל בשנה הבאה גם בגרסה חשמלית
פיג'ו 2008 GT

הגרסה החשמלית מציעה את אותו העיצוב כמו הדגם הרגיל, למעט עדכונים קלילים דוגמת סבכה קדמית בצבע המרכב, חישוקים קלים שונים ותגים מיוחדים. מידות המרכב ונפח תא המטען שלה אף הם זהים לדגמים הרגילים.

פיג'ו 2008 החדש - בישראל בשנה הבאה גם בגרסה חשמלית


פיג'ו 2008 מציעה גם שדרוג באבזור הבטיחות. בין היתר יוצעו כאבזור תקני ובתוספת תשלום בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ביום ובלילה, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, התרעת סטייה מנתיב, אורות דרך אוטומטיים למניעת סינוור, התרעת רכב בשטח מת ועוד.

פיג'ו 2008 החדש - בישראל בשנה הבאה גם בגרסה חשמלית


אבזור המותרות יכלול, בין היתר, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל של עד "10 ושיקוף טלפונים (אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו), ארבעה שקעי USB, מערכת שמע עם עד 10 רמקולים מבית פוקאל ועוד.

פיג'ו 2008 החדש - בישראל בשנה הבאה גם בגרסה חשמלית


פרטים נוספים על הגרסאות המיועדות לישראל ומחירן, צפויים להתפרסם בעוד מספר חודשים. שיווק ה-2008 החדש יחל אצלנו במהלך 2020, כך נמסר מחברת לובינסקי, יבואנית המותג.