כיאה למכונית שחולקת פלטפורמה עם פיג'ו 208 החדשה, הקורסה עושה שימוש במנועים מהיצע קבוצת PSA (פיג'ו). יחידות הבנזין יהיו כולן בנפח 1.2 ליטר ועם שלושה צילינדרים, כאשר הבסיסית מציעה 75 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים ידנית וככל הנראה לא תוצע בישראל.
מעליה ימוצבו גרסאות טורבו של אותו מנוע, עם 100 כ"ס ו-20.9 קג"מ או 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, מומנט ש-95% ממנו זמין בשני המנועים בין 1,500 ל-3,500 סל"ד, כך אופל. שתי הגרסאות המוגדשות יצוידו בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (תקנית בגרסת 130 ובתוספת תשלום ב-100).
יחד עם חסכון של כ-10% במשקל העצמי, שמתחיל כעת מ-980 ק"ג בלבד, אופל מבטיחה שיפור משמעותי בביצועים ובתצרוכת הדלק - עד 30% ביחס לקורסה היוצאת, שהשתמשה עדיין במנועים ופלטפורמה שפותחו על-ידי ג'נרל מוטורס ופיאט.
כך למשל, גרסת ה-100 כ"ס תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10 שניות ולמהירות מרבית של 188 קמ"ש, ותציע תצרוכת דלק ממוצעת של בין 15.6 ל-18.9 ק"מ לליטר בתקן WLTP החדש, שיפור של כ-24% בהשוואה למנוע ה-1.4 ליטר 100 כ"ס בקורסה היוצאת.
גרסת ה-130 כ"ס רושמת 8.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 207 קמ"ש - שיפור של קמ"ש אחד ו-0.2 שניות בזמן ההאצה, זאת למרות שהיא חלשה ב-20 כ"ס ממקבילתה בעבר (1.4 טורבו, 150 כ"ס). תצרוכת הדלק שלה עומדת על בין 15.6 ל-17.8 ק"מ לליטר בהתאם למפרט.
לצד מנועי הבנזין, אופל תציע גם גרסת טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר עם ארבעה צילינדרים. לזו 102 כ"ס ו-25.5 קג"מ, והיא מציגה תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 25-21.7 ק"מ לליטר. נתוני ביצועים ומידע על תיבת ההילוכים לגרסה זו לא פורסם.
שדרוג גם לאבזור
הקורסה החדשה תציע שפע אבזור ביחס לקודמתה. מפרט הבטיחות יכלול בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, זיהוי שלטים, התרעת הירדמות נהג, התרעת רכב בשטח מת, התרעת התנגשות במכשול בצד הרכב (עמוד נמוך למשל) במהירות של עד 10 קמ"ש ותאורת מטריצת לד קדמית עם שמונה נורות נפרדות ומערכת למניעת סינוור.
אבזור המותרות מוסיף בקרת שיוט אדפטיבית, מושב נהג עם מסאז', מנופי החלפת הילוכים מההגה (בגרסה האוטומטית), משטח טעינה אלחוטית לטלפון חכם, מערכת מולטימדיה עם מסך "7 או "10, לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת עזר לחנייה.
מבחינת עיצוב, הקורסה בנזין אינה שונה דרמטית מהדגם החשמלי, איתו נחשפה הסופרמיני בחודש שעבר. אופל תציע מספר מפרטים - כולל רמת עיצוב "GS ליין" במראה ספורטיבי - ואפשרויות התאמה, בהן מרכב דו-גווני.
הקורסה החדשה מציגה אורך של 406 ס"מ וגובה של 143 ס"מ - נמוך בכחמישה ס"מ מהדור היוצא. ביצרנית מבטיחים כי המרווח לא נפגע, בין היתר כי הנהג יושב כשלושה ס"מ נמוך יותר, לתחושה ספורטיבית יותר. הנמכת המרכב גם תרמה למרכז כובד נמוך יותר, שיחד עם החסכון במשקל ישפר את היכולת הדינמית, כך על-פי היצרנית.
שיווק אופל קורסה החדשה בישראל צפוי להתחיל בתחילת 2020, בגרסאות בנזין אוטומטיות, ובסבירות נמוכה יותר גם דיזל. מועד תחילת שיווק הגרסה החשמלית, שתצא לדרך באירופה באביב 2020, עדיין אינו ידוע - אך ביבואנית שוקלים את הבאתה בחיוב.