בסך הכל נמסרו השנה 158,082 מכוניות חדשות - ירידה של 3% לעומת המחצית הראשונה של 2018. כלי רכב פרטיים (מכוניות נוסעים עם מרכב סדאן, סטיישן, קופה או האצ'בק) רושמים השנה ירידה של 10%, זאת לעומת עלייה של 9% במכירות רכבי פנאי. מסירות מיניוואנים ומסחריות קלות צנחו ב-13% ואילו מסירות טנדרים קלים (עד 3.5 טון) דורכות במקום.
המכונית הנמכרת ביותר בישראל השנה היא טויוטה קורולה, שחוזרת למעמד הנחשק אחרי שנים של היעדרות. 8,145 מסירות מדגם זה (כולל 417 אוריס) נרשמו השנה, מספיק כדי לעבור את מובילת אשתקד, יונדאי איוניק, שרשמה 7,504 מסירות - מהן 26 יחידות של הגרסה החשמלית. הנתון המרשים שרושמת הקורולה, פירושו גם כי בישראל יש מלכת מכוניות כלאיים חדשה. קיה פיקנטו ממוקמת שלישית עם 6,202 יחידות.
המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל היא רנו זואי, עם 80 יחידות בלבד, אך בעורפה נושף אודי אי-טרון היקר בהרבה, ממנו נמסרו 61 יחידות - 55 בחודש החולף לבדו. מיצובישי אאוטלנדר הוא רכב הכלאיים הנטען משקע הנמכר ביותר, עם 269 יחידות, אך גם אחריו נמצא לא הרחק דגם יוקרתי - וולוו XC60 עם 258 יחידות.
טויוטה יאריס היא הסופרמיני הנמכרת ביותר בישראל, עם 3,402 יחידות (מקום 11 כללי). יונדאי טוסון מוביל בקרב רכבי הפנאי הקומפקטיים (4,932), למרות שברבעון השני של השנה אחיו התאום, קיה ספורטאז', מסר יותר.
יוקרה - אודי בצמרת
יצרנית הרכב הגרמנית אודי עוקפת בתום המחצית הראשונה של השנה את יריבתה מבית, מרצדס, לאחר חודש יוני מוצלח (436 יחידות). מסירותיה עומדות השנה על 2,171 יחידות, צניחה של 19% מינואר-יוני 2018, אך זה מספיק כדי לרשום את המקום הראשון לפני מרצדס (2,098 יחידות, ירידה של 22%, ומהן 309 מסחריות). ב.מ.וו ממוקמת שלישית עם ירידה של 16% ל-1,687 יחידות השנה.
וולוו ולקסוס קרובות יחסית במקום הרביעי והחמישי בהתאמה, עם 982 (8%+) ו-947 יחידות (21%+). השתיים היו גם קרובות בחודש יוני, עם פער של תשע מכוניות בלבד ביניהן.