המהפך: ממשפחתית הנעה קדמית מהודרת למפלצת ביצועים כפולת הנעה. מרצדס-AMG חשפה את הדור החדש של ה-A45 הספורטיבית, ורושמת הישג מרשים: שבירת רף ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מארבע שניות, או ליתר דיוק 3.9 שניות בגרסת ה-A45 S הבכירה. עובדה זו תהפוך את הספורטיבית החדשה לאחת המשפחתיות הקומפקטיות המהירות בהיסטוריה בייצור סדרתי.

ה-A45 החדשה, וה-CLA45 שנחשפה יחד איתה ויגיעו שתיהן לישראל לקראת סוף השנה, יוצעו בשתי גרסאות הספק. הדגם הרגיל כולל מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים, מגדש טורבו, 387 כ"ס (שבעה יותר מה-A45 הקודמת אחרי מתיחת הפנים ו-26 יותר מהמקורית) ו-48.9 קג"מ. שיא ההספק מתקבל ב-6,500 סל"ד בעוד המומנט זמין בין 4,750 ל-5,000 סל"ד.

גרסה זו מצוידת בתיבת שמונה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה, ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.0 שניות (4.1 ב-CLA). ל-A45 ו-CLA45 מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.



מי שירצה יותר, יוכל לבחור ב-"S", גרסה חזקה-עוד-יותר עם 421 כ"ס ב-6,750 סל"ד ומומנט מרבי של כמעט 51 קג"מ בין 5,000 ל-5,250 סל"ד. זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות (4.0 ב-CLA) ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 270 קמ"ש. כמו הגרסה הבסיסית, היא מצוידת בתיבת שמונה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה.

מרצדס-A45 AMG החדשה: מ-0 ל-100 קמ


מרצדס מבטיחה דגש רב לא רק לביצועים בקו ישר, אלא גם ליכולת הדינמית. בין היתר תמצאו כאן מתלים אדפטיביים ייעודיים, בקרת יציבות משודרגת עם מצבי ניתוק ופעולה שונים וגם מערכת הנעה כפולה שמחלקת את הכוח לא רק בין הסרנים, אלא גם בין הגלגלים האחוריים. בגרסת ה-S, תקבלו גם מצב "דריפט" שיסייע לכם ליהנות מההחלקה הפוטוגנית.

מרצדס-A45 AMG החדשה: מ-0 ל-100 קמ


על הבלימה אחראים דיסקים בקוטר 350 מ"מ מלפנים עם ארבע בוכנות ו-330 מ"מ מאחור עם בוכנה בודדת. גרסת ה-S משדרגת גם כאן עם קוטר של 360 מ"מ מלפנים ושש בוכנות, כמו גם קליפרים אדומים - בכל זאת הצבע מוסיף המון.



מלבד עיצוב אגרסיבי בהרבה, שנועד גם לשיפור היציבות והיעילות האווירודינמית, מרצדס תציע גם צמיגים רחבים במידה 245/40-18. בתוספת תשלום ניתן יהיה לקבל צמיגי 245/35-19 ב-A45, בעוד ה-CLA45 בעלת מרכב הסדאן-קופה תציע צמיגי 255/35-19 בתוספת תשלום.

מרצדס-A45 AMG החדשה: מ-0 ל-100 קמ


הגרסאות הספורטיביות החדשות יוצעו בישראל מסוף השנה, כך נמסר מחברת כלמוביל, יבואנית המותג. מחירן עדיין לא ידוע, אך צפו לשלם משמעותית יותר מדגמי ה-"35" (2.0 ליטר, 306 כ"ס), שמתחילים מ-423 אלף שקל (A45).