מרצדס X-קלאס - הסוף קרוב?
האם ירידה ברווחי קונצרן דיימלר תביא לביטול מוקדם של הטנדר היוקרתי?לאחר שפרסמה אזהרת רווח, דיימלר מחפשת דרכים להוזיל עלויות, כך על-פי אותם מקורות. למרות שבהשקתו ביולי 2017 מרצדס הביעה אופטימיות רבה בנוגע לסיכויי הצלחתו בשוק כלי הרכב המסחריים הקלים, ה-X-קלאס לא התרומם: רק 16,700 יחידות ממנו נמכרו ב-2018 באירופה, אוסטרליה ודרום-אפריקה. בארה"ב, שם הביקוש הוא לטנדרים גדולים יותר, ה-X-קלאס כלל לא הושק.
ה-X-קלאס, שמבוסס על ניסאן נבארה, סבל מהשקתו מתג-מחיר גבוה (החל מ-37 אלף יורו בגרמניה), ומתחרות עזה מכיוונם של פולקסווגן אמארוק ופורד ריינג'ר, הראשון מהם נמכר בישראל והשני עדיין לא. ה-X-קלאס לא הושק עדיין אצלנו.
את ה-X-קלאס מייצרת ניסאן עבור מרצדס לצד הנבארה ורנו אלאסקן, שלושה אחים לאותה שלדת סולם, במפעלה בברצלונה, ספרד. בחודש פברואר האחרון מנכ"ל דיימלר היוצא, דיטר זטשה, הודיע על זניחת התוכנית לייצור ה-X-קלאס במפעל רנו-ניסאן בארגנטינה, עבור שווקי דרום אמריקה.
דיימלר פרסמה בתחילת החודש תחזית רווח שלילית - הרביעית ב-13 החודשים האחרונים. ביצרנית הסבירו את הירידות בצורך לעמוד בתקני זיהום מחמירים, בהתמודדות עם בעיות זיהום ממנועי דיזל ובקריאות לתיקון.