חוות דעת: סקודה קודיאק 2020
שני רכבי הפנאי מאמצים את כיתוב "SKODA" באותיות ענקיות על תא המטען, כפי שראינו קודם לכן בסקודה סופרב המחודשת. הכיתוב מחליף את סמל המותג, שנותר בחרטום בלבד. הקודיאק גם יציע חישוקי "20 חדשים עם צמיגים רחבים (225 מ"מ) בתוספת תשלום בגרסאות הספורטליין, RS ולורן אנד קלמנט.
סקודה קודיאק (עד שבעה מושבים) וסקודה קארוק (חמישה) יוצעו מעתה גם עם בלמים אדפטיביים בתוספת תשלום בגרסת ההנעה הקדמית, מערכת שהייתה זמינה עד עתה רק בגרסאות הנעה כפולה. מתלים אלה נשלטים אלקטרונית ומציעים שלושה מצבי קשיחות - נוחות, רגיל וספורט - ביניהם ניתן לעבור בלחיצת כפתור בכל זמן.
שני רכבי הפנאי מצטיידים גם במערכת בטיחות משודרגת. במקום המערכת שמתריעה על רכב בשטח מת, מוצעת מערכת משודרגת עם שני חיישני רדאר במקום אחד וטווח גדול בהרבה - 70 מטר לעומת 20 בלבד כיום. המערכת מאפשרת זיהוי מוקדם ומדויק יותר של כלי רכב בצד או מאחור בשטחים מתים, ופועלת גם להתרעה מפני תנועה חוצה בנסיעה לאחור.
ההתרעה תהיה גם ברורה מבעבר - עם צליל חזק יותר (ניתן לכיוון לפי העדפת הנהג) ונורות שהועברו לחלקם הפנימי של בתי המראות. מערכת ההתרעה החדשה תפעל ממהירות של 15 קמ"ש ומעלה בהאצה ושיוט, ופעולתה תופסק מתחת ל-10 קמ"ש בבלימה.
שני רכב הפנאי מצטיידים גם בחיישני לחץ אוויר משודרגים, שיציגו את הלחץ בכל צמיג בנפרד בגרסאות עם חישוקי "18 ומעלה.
סקודה מבטיחה גם שיפור לרמת ההגנה מפני גניבה של רכבי הפנאי. שניהם יציעו מפתח חכם הכולל כיבוי אוטומטי של המשדר אחרי 15 דקות בהן המפתח לא נמצא בתנועה (למשל מונח על השולחן). המשדר ישוב לפעול כאשר תזוהה תנועה.
בתחום האבזור יוצעו כעת מושבי עור חדשים לרמת הגימור סקאוט בקודיאק (שבינתיים לא מוצעת בישראל). אלו כוללים ריפודים מווסתי חום, שיקלו את הכניסה לרכב לאחר שעמד זמן ממושך בשמש.
להיצע המנועים מצטרפת יחידת כוח חדשה לקארוק - טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 190 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה כפולה. בשלב זה לא ידוע האם תוצע בישראל.