"הנאשם שטדלר מואשם בכך שידע על הזיוף מאז סוף ספטמבר 2015, לכל הפחות, אך לא מנע את מכירת המכוניות הנוגעות בדבר של אודי ופולקסווגן לאחר מכן", כך נמסר בהודעת התביעה.
לפני שנעצר ביוני 2018 ובילה חודשים בכלא, שטדלר היה אחד המועמדים לקידום לתפקיד מנכ"ל קונצרן פולקסווגן כולו. לאחר מעצרו פוטר מכל תפקידיו ביצרנית.
על-פי מקורות בקונצרן פולקסווגן, שספג קנסות בסך מיליארדי דולרים ברחבי העולם בשל פרשת הזיהום, מלבד שטדלר הנאשמים הנוספים הם וולפגנג האץ, מנהל בפורשה, ושני מהנדסים בקונצרן.
האץ עמד בראש המחקר ופיתוח בפורשה וניהל את פיתוח חטיבות הכוח באודי בפרט ובקבוצת פולקסווגן בכלל. הוא נעצר לראשונה ב-2017 ושוב ב-2018, כחלק מחקירה בנוגע למעורבתו בפרשה. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי שטדלר והאץ הכחישו את החשדות המיוחסים להם.
התובעים בגרמניה לא פרסמו בינתיים את זהות החשודים הנוספים מלבד שטדלר. החקירה עדיין כוללת 23 חשודים נגדם עוד לא גובש כתב אישום, כך על-פי משרד התביעה.
בחודש אפריל שעבר, התביעה בבראונשוויג שבסקסוניה התחתונה - המדינה בגרמניה בה ממוקם מטה פולקסווגן - הגישה כתב אישום כנגד מנכ"ל קבוצת פולקסווגן לשעבר, מרטין וינטרקורן. זאת, בגין עבירות מרמה חמורות הנוגעות למעורבותו בפרשה.
גם מנכ"ל הקבוצה הנוכחי, הרברט דייס ויו"ר הקבוצה, האנס דיטר פוטש, נחקרים בחשד לכך שיידעו את הגורמים הרלוונטיים מאוחר מהנדרש בנוגע לזיוף נתוני הזיהום.