מכירות הרכב בסין ירדו בחודש יוני בקרוב ל-10% וצנחו ב-16% במאי. אשתקד נרשמה הירידה השנתית הראשונה מאז שנות ה-90, זאת בשל האטה בצמיחה בשוק הסיני ומלחמת הסחר עם ארה"ב.
"הסיבה העיקרית שמכירות כלי רכב מונעים ממקורות אנרגיה חדשים ירדו ביולי, היא השינוי במדיניות הממשלתית", כך על-פי צ'ן שיהואה, עוזר המזכ"ל של ה-CAAM. שיהואה מתייחס בכך בעיקר להחלטת הממשל הסיני לקצץ את התמריצים לרכישת חשמליות בחודש שעבר.
בחודש מרץ שעבר הממשלה הסינית הודיעה כי הטבת הקנייה לרכב חשמלי שמסוגל לנסוע יותר מ-400 ק"מ תקוצץ בחצי ל-25 אלף יואן (כ-12 אלף שקל). כדי לעמוד ברף המינימום לקבלת הטבה, מכונית צריכה לנסוע כעת 250 ק"מ לפחות בין טעינות לעומת 150 ק"מ עד לשינוי.
ב-CAAM צופים כי השוק הסיני יתכווץ ב-5% בשנת 2019 ל-26.68 מיליון מכוניות. תחזית המכירות לכלי רכב חשמליים ב-2019 הורדה מ-1.6 מיליון יחידות בשנה ל-1.5 מיליון.