ה-RS6 החדשה מצוידת במנוע V8 טווין-טורבו בנזין בנפח 4.0 ליטר, שמפיק 600 כ"ס ו-81.5 קג"מ בין 2,050 ל-4,500 סל"ד. בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.6 שניות, ל-200 ב-12 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. לא מספיק? אודי מציעה חבילות שדרוג עם הגבלה ל-280 או 305 קמ"ש.
אודי לא מפרסמת נתוני תצרוכת דלק, אך מציינת כי ה-RS6 עושה לראשונה שימוש במערכת כלאיים מתונה, המבוססת על מערכת חשמל 48 וולט ומצבר ליתיום יון. זה האחרון אוגר את אנרגיית הבלימה ומאפשר כיבוי ממושך של מנוע הבנזין בשיוט (עד 40 שניות במהירות של 160-55 קמ"ש).
מערכת הכלאיים, שלא מניעה בעצמה את הגלגלים, מאפשרת גם כיבוי של מנוע הבנזין בעצירה ממהירות גבוהה יותר (22 קמ"ש ומטה). היא חוסכת לפי בדיקות אודי 0.8 ליטר ל-100 ק"מ במסלול המבחן האירופי. לכך מסייעת גם מערכת ניתוק צילינדרים, שמאפשרת בעומסים קלים למנוע לפעול על ארבעה צילינדרים בלבד.
למרות שהיא מבוססת על ה-A6 אוואנט, אודי מציינת כי כל חלקי המרכב חדשים, למעט הדלתות הקדמיות, הדלת האחורית והגג. בין היתר ה-RS6 מציעה מרכב רחב בארבעה ס"מ, לטובת המראה השרירי - וגם כדי לאפשר דחיסת צמיגי ענק: 275/35 עם חישוקי "21 מגיעים כסטנדרט, 285/30 עם חישוקי "22 מוצעים בתוספת תשלום. ה-RS6 גם מונמכת ב-20 מ"מ לעומת A6 רגילה (וב-10 מ"מ נוספים בנסיעה במהירות של יותר מ-120 קמ"ש).
בהקשר זה נציין כי אודי מציעה עם הספורטיבית החדשה עם מתלי אוויר מתכווננים. בתוספת תשלום ניתן להחליפם בבולמי ברזל מתכווננים עם מערכת ייצוב אקטיבית. זו נעזרת בצינורות המעבירים שמן בין הבולמים בשליטת שסתום מרכזי. זה מווסת את זרימת השמן בהתאם לעומס המופעל על כל בולם בפנייה, וכך מצמצם זוויות גלגול ומשפר את היציבות.
עוד ברשימת התוספות בתשלום: היגוי אחורי אקטיבי שמסובב את הגלגלים האחוריים עם כיוון הקדמיים במהירות גבוהה, לשיפור היציבות, ונגד הקדמיים במהירות נמוכה לשיפור כושר התמרון (חוסך מטר ברדיוס הסיבוב). תוכלו להזמין גם בלמים קרמיים ענקיים (440 מ"מ מלפנים ו-370 מאחור) במקום בלמי הדיסק התקניים (420 ו-370 מ"מ בהתאמה), שלא רק עמידים יותר לעומס אלא גם חוסכים 34 ק"ג במשקל לא מוקפץ.
אודי תציע גם דיפרנציאל אחורי משודרג שמחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים בהתאם לאחיזה, ומשפר כך את היציבות. המערכת התקנית מציעה חלוקת כוח קדימה-אחורה בלבד, ביחס של 40% לפנים ו-60% לאחור בשגרה, ועד 70% לפנים ו-85% לאחור בהתאם לתנאי הדרך ואופי הנהיגה. את התוספות האקזוטיות משלימה מערכת תאורה קדמית מסוג מטריצת לד לייזר, שמגיעה היישר מה-A7. מלבד זאת ה-RS6 תציע כל מערכת בטיחות ונוחות מהקטלוג העשיר ממילא של ה-A6 הרגילה.
שיווק אודי RS6 אוואנט יחל באירופה בסוף השנה. מחירה לא פורסם. לישראל, אנחנו שמחים לדווח, היא תגיע גם כן - החל מהרבעון השני של 2020 - כך נמסר מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית המותג.