המכונית החדשה נמוכה ורחבה מקודמתה בשני ס"מ, עם 148 ו-168 ס"מ בהתאמה. בסיס הגלגלים עומד על 242.5 ס"מ (זינוק של ארבעה ס"מ) והאורך הכללי על 367 ס"מ, צמיחה של חצי ס"מ. השינוי בפרופורציות, יחד עם קווי מתאר בולטים בצדי המרכב, סבכה קדמית עצומה ותאורת לד קדמית עגולה, יוצרים מראה שרירי יותר.
יונדאי תציע את המכונית בשלושה גווני מרכב חדשים (אדום, טורקיז ופליז), ולראשונה גם עם אפשרות לגג בצבע שונה (שחור או אדום). בסך הכל יהיו 22 שילובי צבעים למרכב. גם תא הנוסעים יציע גוונים חדשים ומבטיח שיפור לאיכות ולנוחות - כולל מרווח משופר ומקום לארבעה או חמישה נוסעים. נפח תא המטען עומד על 252 ליטר (ללא שינוי), אך יונדאי מבטיחה סף הטענה נמוך יותר להכנסה קלה יותר של המטען.
שינוי בולט בתא נוגע לסביבת הנהג, שם מוצע מסך מולטימדיה גדול ("8) שגם יאפשר שיקוף טלפונים חכמים (iOS ואנדרואיד). בשלב זה לא ברור אם המסך תקני בכל הגרסאות או שיוצע בתוספת תשלום. כן יוצעו, בין היתר, בקרת ניווט מקורית, מצלמת נסיעה לאחור וקישוריות לאינטרנט. זו גם מאפשרת שימוש ביישומון לטלפון חכם, בו תוכלו לראות מידע על מצב הרכב ואף לבצע פעולות מרחוק (למשל לפתוח או לנעול את הדלתות ולהפעיל את המיזוג).
חידוש חשוב עוד יותר במפרט נוגע למערכות הבטיחות. לראשונה בתולדות ה-i10 מוצעות מערכות בטיחות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי (יחד אלו מייתרות את הצורך במערכת התרעה בהתקנה מקומית), סיוע אורות למניעת סינוור, התרעת הירדמות נהג והתרעת מהירות מופרזת.
מנועים ותיקים, תיבה חדשה
מתחת למכסה המנוע, יונדאי תציע שתי יחידות כוח מוכרות: מנוע 1.0 ליטר בנזין עם שלושה צילינדרים, 67 כ"ס ו-9.8 קג"מ, או 1.2 ליטר בנזין עם ארבעה צילינדרים, 84 כ"ס ו-12 קג"מ. שניהם משודכים לראשונה למערכת עצור-סע לחסכון בדלק בעמידה ובתיבת חמישה הילוכים ידנית.
במקום תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית מיושנת, יונדאי תציע בתוספת תשלום תיבה רובוטית (מצמד בודד) עם חמישה יחסי העברה. מדובר במערכת המבוססת על תיבה ידנית, עם תפעול אוטומטי של המצמד והעברת ההילוכים - בדומה לתיבה של טויוטה אייגו, סיטרואן C1 ופיאט 500 למשל.
תיבה מסוג זה לא זוכה לפופולריות רבה בישראל, ויהיה מעניין לראות את כלמוביל תנסה להשיג מיונדאי תיבה פלנטרית (סיכוי סביר) או כפולת מצמד (קלוש). בכל מקרה, במפרט האירופי שיוצג בפרנקפורט הרובוטית תהיה הבחירה נטולת דוושת המצמד היחידה.
יונדאי לא מפרסמת בינתיים נתוני ביצועים או תצרוכת דלק של ה-i10 החדשה. עוד פרטים על מכונית המיני, שתתחרה אצלנו בתאומתה קיה פיקנטו, שברולט ספארק ופיג'ו 108, צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. מועד השיווק בישראל עדיין לא ידוע, אך ניתן להעריך כי זה יקרה במהלך 2020.