בין כל הירידות בולט לטובה סגמנט הפנאי הקומפקטי, שבשנת 2018 הפך לראשונה לגדול בישראל ורושם צמיחה אפילו השנה - על חשבון המשפחתית הקומפקטית שהייתה המובילה המסורתית אצלנו עשרות שנים.
למרות שהנהג הישראלי מראה העדפות אחרות, המשפחתיות עודן על הפודיום וסגמנט זה הוא השני בגודלו. וכאשר שתיים מתוך שלוש המובילות של 2018 הוחלפו - טויוטה קורולה בדגם חדש לחלוטין ויונדאי איוניק במתיחת פנים - מעניין לבדוק את היחסים בתוך הקטגוריה, רגע לפני קו הסיום של 2019.
נכון לחודש אוגוסט, טויוטה קורולה היא המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל, וגם המכונית הנמכרת ביותר (המשך למגמה שהושגה עוד בחודש יוני). את שנת 2018 הקורולה סיימה במקום השני עם 8,826 יחידות (יחד עם האוריס), בעוד כבר בחודש אוגוסט 2019 נמסרו בישראל 12,047 יחידות. מתוכן 10,580 הן מהדור החדש, עם הנעת כלאיים (סדאן, האצ‘בק וסטיישן), 979 עם מנוע בנזין (מהדור הישן והחדש) ו-488 אוריס היברידיות. גם בניכוי דגמי הבנזין והדור הקודם (כולל אוריס), מדובר בנתון שמציב אותה בראש טבלת המשפחתיות והטבלה הכללית.
בשנת ,2018 יונדאי איוניק הייתה המכונית הנמכרת בישראל, לראשונה עבור דגם כלאיים, עם 10,181 יחידות שנמסרו בכל השנה. נכון לסוף אוגוסט 2019 נמסרו כ-9,200 יחידות ממנה — נתון שמציב אותה במקום השני בקטגוריה. עם זאת, כדאי לזכור כי לאחרונה הושקה האיוניק המחודשת לאחר מתיחת פנים — וזה עשוי לשפר את מצבה בהמשך.
את הפודיום של 2018 סגרה סקודה אוקטביה במקום השלישי, עם 6,634 יחידות - מקום אותו היא שומרת גם נכון לאוגוסט 2019 (עם 6,571 מסירות). יש לציין כי האוקטביה חזקה מאוד בתחום המוניות, כאשר מתוך הנתון הכללי 1,049 יחידות נמסרו עם כובע צהוב. בסך הכל נתונים מרשימים, כאשר לוקחים בחשבון שדור זה של האוקטביה נמצא כבר בסוף דרכו, ודור חדש ייחשף בקרוב.