ה-AI:טרייל מוצג בתערוכת פרנקפורט לצד אחיותיו, שנתיים בדיוק לאחר שבאותה תערוכה הסדרה יצאה לדרך עם ה-Aicon (מכונית הפאר). מאז הוצגה ה-PB18 אי-טרון למירוצים בפבל ביץ' 2018 (שמה שונה בפרנקפורט ל-AI:Race) וה-AI:Me העירונית בתערוכת שנגחאי מוקדם יותר השנה.
רכב השטח מציע עיצוב באגי-נחתת ירח עתידני במיוחד, כולל גג ושמשות זכוכית דמוי-חופה עצומה שמאפשרת ראות מצוינת החוצה וגלגלים נפרדים מהמרכב לטובת יכולת שטח מרבית. זהו רכב קצר יחסית (415 ס"מ) אך רחב מאוד (215) וגבוה (167 ס"מ). הוא מיועד לארבעה נוסעים, שבמקום מסכי ענק ייהנו לטענת אודי מהנוף בטבע.
לרכב הנעה חשמלית עם ארבעה מנועים - אחד לכל גלגל. יחד הם מפיקים 435 כ"ס ו-102 קג"מ, ולרכב טווח נסיעה של עד 500 ק"מ על הכביש ועד 250 ק"מ בשטח טכני, כך על-פי אודי. נתוני ביצועים לא פורסמו. שימוש בחומרים קלים - עירוב בין פלדה, אלומיניום וסיבי פחמן - שמר על משקל עצמי נמוך יחסית של 1,750 ק"ג.
ה-AI:טרייל מציע מרווח גחון של 34 ס"מ וכושר צליחה של יותר מחצי מטר. הוא מצויד בחישוקי "22 עם צמיגי "33.5 במפרט שטח מובהק. אלו כוללים גם מערכת ניפוח מובנית שמאפשרת להתאים בכל רגע את לחץ האוויר לתנאי הדרך.
בניגוד לקודמותיו בסדרה, ה-AI:טרייל נראה בעל סיכויים זעומים ביותר להגיע לייצור סדרתי.