אז לכבוד 2020 המתקרבת, כאשר חלק מיבואניות הרכב כבר נערכות לתחילת שיווק של דגמים חדשים מינואר, הכנו לכם את רשימת העולות המלאה - מיונדאי i10 בדור חדש לחלוטין, דרך כניסה לקטגוריות חדשות של מאזדה וקיה ועד לגרסאות כלאיים נטענות משקע שיעשו עלייה המונית.
(הכתבה כוללת רק מכוניות עליהן הצהירו יבואניות הרכב. בחלק מהמותגים לא צפויים חידושים ב-2020 או שנציגתם בישראל לא הגיבה לפנייה בנושא)
אודי
ביבואנית המותג, חברת צ'מפיון מוטורס, צופים שורה של דגמים חדשים ומחודשים בשנה הקרובה. מתיחת הפנים של אודי A4 תגיע בתחילת 2020 ומשפחת דגמי הקופה המקבילים (אודי A5 שהוצגה בפרנקפורט), תגיע ברבעון השני של השנה. בשני המקרים הדגמים עברו עדכון קוסמטי לטובת מראה רענן יותר וקיבלו תוספת אבזור ויחידות כוח מעודכנות, חלקן בסיוע חשמל (כלאיים מתון).
עוד יושקו במהלך 2020 מתיחת הפנים של אודי Q7, גרסת הספורטבק של אודי Q3 (ברבעון הראשון), אודי Q8 בגרסת SQ8 ספורטיבית, גרסאות ה-RS של אודי A6 ו-A7 ספורטבק (RS6 ו-RS7 בהתאמה) וגם רכב חשמלי נוסף - אי-טרון (e-tron) ספורטבק, שיוצג רשמית בלוס אנג'לס בנובמבר הקרוב.
אופל
אחרי שהעבירה לידיה את זיכיון המותג הגרמני, חברת לובינסקי נערכת להשקה מחודשת שלו בישראל ב-2020. היא תעשה את זה עם מבחר דגמים מורחב, שבראשו הסופרמיני אופל קורסה החדשה. הדור השישי של רבת המכר מאמץ פלטפורמה ומנועים של קבוצת PSA (פיג'ו), ויוצע בישראל גם בגרסה חשמלית עם 136 כ"ס וטווח נסיעה של 330 ק"מ.
יחד עם הקורסה, אופל תציע בישראל גרסה מחושמלת של רכב הפנאי הקומפקטי, אופל גרנדלנד X. גרסה זו, שמכונה הייבריד4, משלבת מנוע טורבו-בנזין ושני מנועים חשמליים להספק כולל של 300 כ"ס, לצד טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ.
אופל לא תזנח בישראל גם את פלח המסחריות, וביבואנית המותג מתכוונים להשיק בשנה הבאה שני דגמים חדשים לחלוטין - הדור החדש של אופל קומבו, מסחרית קומפקטית המבוססת הפעם על סיטרואן ברלינגו (במקום פיאט דובלו), ואופל ויוארו הגדולה יותר והמבוססת על סיטרואן ג'אמפי (במקום רנו טראפיק).
אינפיניטי
חברת קרסו, יבואנית אינפיניטי, תחזק את היצע הדגמים המקומי עם רכב פנאי בגודל בינוני - אינפיניטי QX50. זהו דור שני לרכב שזכור לנו מתחילת דרכו בשם "EX", אז גם זכה להצלחה נאה בישראל. הדור החדש הוצג בנובמבר 2017 בארה"ב (אם כי השיווק החל רק לקראת אמצע 2018). הוא מציע עיצוב חדש ומודרני יותר, כמו גם מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 268 כ"ס.
אסטון מרטין
אחרי יותר מ-100 שנות ייצור מכוניות ספורט יוקרתיות, אסטון מרטין תפנה לראשונה לעולם רכבי הפנאי עם ה-DBX החדש. הרכב, שעוד לא הוצג רשמית בגרסה הסדרתית, יכניס את אסטון מרטין לתחרות עם רכבי הפנאי של למבורגיני, פורשה ובנטלי, וצפוי להגיע לישראל במהלך 2020.
ב.מ.וו
שני דגמים חדשים לחלוטין יעטרו את אולם התצוגה של ב.מ.וו בישראל בשנה הבאה. ברבעון הראשון של השנה תגיע לכאן ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה, שתתחרה במרצדס CLA ותציע כמוה הנעה קדמית - על בסיס פלטפורמת סדרה 1 החדשה. מאוחר יותר, ברבעון האחרון של השנה, תושק בישראל ב.מ.וו סדרה 4 החדשה, שרכב תצוגה הרומז על עיצובה הוצג אך לאחרונה בתערוכת פרנקפורט.
טויוטה
ביבואנית טויוטה, חברת יוניון מוטורס, מתכוונים להיכנס ב-2020 לראשונה לפלח השוק של מסחריות קומפקטיות. ביבואנית עדיין לא מאשרים זאת רשמית, אך רומזים כי מדובר בפרואייס סיטי שנחשפה באפריל האחרון - מסחרית חדשה ואחות תאומה של סיטרואן ברלינגו.
יונדאי
אחרי שבתחילה לא היה ברור מתי תגיע לישראל, בחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מאשרים כעת כי יונדאי i10 החדשה תגיע לישראל בשנה הבאה - עדיין לא ידוע באיזה חודש בדיוק. הדור החדש שנחשף בפרנקפורט צמח במידות, מציע עיצוב וטכנולוגיות מעודכנות וגם תיבת הילוכים חדשה.
חידוש חשוב לא פחות יהיה יונדאי וניו, רכב פנאי קטן שהוצג באפריל בארה"ב וצפוי להשלים את היצע יונדאי בישראל. הוא יהווה כרטיס כניסה זול יחסית לעולם רכבי הפנאי של המותג. לצד שני דגמים אלו, בכלמוביל מבטיחים חידושים נוספים ב-2020, אך לא מפרטים אילו.
לנד רובר
אחרי שנים של היעדרות - עוד טרם הפסקת ייצור הדיפנדר הקודם - הדור החדש של לנד רובר דיפנדר יגיע לישראל ויחזיר לכאן את השם המיתולוגי. ביבואנית, חברת המזרח, מעריכים כי הדור החדש ינחת כאן בסביבות מרץ-אפריל. עדיין לא ידוע אילו גרסאות של רכב השטח החדש יגיעו. בתערוכת פרנקפורט הדיפנדר נחשף במרכבי שלוש וחמש דלתות ("90" ו-"110" בהתאמה) ובגרסאות בנזין (עם סיוע חשמלי מתון) ודיזל. גם גרסת כלאיים נטענת משקע צפויה בעתיד.
מאזדה
יצרנית הרכב היפנית תפתח את 2020 עם השקת דגם חדש לחלוטין - מאזדה CX-30. רכב הקרוסאובר הקומפקטי, שהוצג במרץ האחרון, יתחרה בסובארו XV וקיה אקסיד ומתבסס כמוהם על דגם קומפקטי (מאזדה 3 האצ'בק). הוא יגיע לישראל ברבעון הראשון של השנה.
מאוחר יותר, ברבעון השלישי, דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, נערכת להשקת מתיחת הפנים של מאזדה 2 שנחשפה ביולי האחרון. הסופרמיני הוותיקה עברה רענון קוסמטי ומבטיחה שיפור לאיכות הנסיעה.
מזראטי
חברת סמל"ת, יבואנית מזראטי, צפויה להשיק במהלך 2020 את גרסת העוד-יותר ביצועים של מזראטי לבנטה, רכב הפנאי הספורטיבי. גרסה זו, שמכונה "טרופאו" (Trofeo), מציעה 590 כ"ס ממנוע V8 בנפח 3.8 ליטר (גרסה משודרגת של מנוע ה-GTS לו 430 כ"ס).
מיני
החדשה המשמעותית של מותג מיני בישראל תהיה גרסה חשמלית ראשונה. זוהי גם פעם ראשונה בה מוצעת מיני חשמלית סדרתית, לאחר שיווק מוגבל של גרסאות כאלו במדינות נבחרות. המיני החשמלית, "קופר SE" בשמה הרשמי, כבר נחתה בישראל לטרום-השקה, והשיווק עצמו יחל בתחילת 2020 במחיר משוער של 225 אלף שקל.
בערך באותו זמן, חברת דלק מוטורס צפויה להשיק כאן גם את מתיחת הפנים של מיני קלאבמן. הרענון, שכולל עדכון לעיצוב ולחלק מיחידות הכוח - בהן זו של ה-JCW הספורטיבית - צפוי לנחות ממש לקראת סוף 2019.
מיצובישי
חברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי, נערכת להשקת שתי מכוניות חדשות - מיצובישי ASX שעבר מתיחת פנים נוספת, ומיצובישי טרייטון המחודש. רכב הפנאי והטנדר זוכים שניהם לעיצוב בקו החדש של מיצובישי - מה שבעיקר אומר חרטום שונה ואגרסיבי הרבה יותר. ה-ASX המחודש, אח קטן למיצובישי אאוטלנדר, יתחיל את מאמצי השיווק כבר השנה כדי לבסס את עצמו בתחילת 2020, הטרייטון יגיע ככל הנראה מאוחר יותר במהלך 2020.
מרצדס
בחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, נערכים לשנה עמוסה בחידושים מצד מותג היוקרה. עוד לפני 2020, היבואנית תיערך לשנה החדשה עם ארבע השקות שצפויות בסוף 2019. אלו כוללות את הדור החדש של מרצדס GLS - ספינת הדגל של רכבי הפנאי של המותג - לצד מתיחת הפנים של מרצדס V-קלאס המסחרית, שמושקת בימים אלה (כולל גרסה חשמלית שתגיע ב-2020). גם גרסת כלאיים נטענת של מרצדס C-קלאס (C300e) מצטרפת כעת למבחר ולא פחות מעניין - גרסאות ה-AMG 45 של מרצדס A-קלאס ו-CLA צפויות בחודשים הקרובים.
ב-2020 המבול לא יפסיק: גרסת כלאיים נטענת משקע של ה-A-קלאס (A250e) שהוצגה לאחרונה, מרצדס GLB החדש, גרסת הקופה של מרצדס GLE החדש וגם GLA חדש לחלוטין, שעדיין לא נחשף רשמית. חשוב לא פחות, מרצדס EQC החשמלי יגיע סוף-סוף לישראל ויתחרה עם אודי אי-טרון. ברבעון השני של 2020 נראה כאן גם את גרסאות הכלאיים הנטענות משקע של ה-GLE ו-GLC.
ניסאן
חברת קרסו נערכת לשני חידושים משמעותיים במותג היפני: מצד אחד נזכה סוף-סוף לראות כאן את ניסאן מיקרה דור חמישי, שהוצגה עוד בשנת 2016. ומהצד השני את רכב הפנאי הקטן שהמציא את הקטגוריה שלו במתכונתה הנוכחית - ניסאן ג'וק דור שני.
הגעת המיקרה התאפשרה תודות להשקת גרסה אוטומטית חדשה בתחילת 2019, במקביל למתיחת פנים לכל הגרסאות. במקרה של הג'וק מדובר בדגם חדש לחלוטין, שערך את הופעת הבכורה שלו מוקדם יותר החודש במקביל לתערוכת פרנקפורט. הג'וק החדש מציע עיצוב דומה לקודמו, מידות נדיבות יותר ומבטיח שיפור מורגש למרווח ולאיכות, לצד קפיצה של ממש בהיצע מערכות הבטיחות ומנוע טורבו חדש.
סאנגיונג
אחרי לבטים ממושכים, ביבואנית סאנגיונג, חברת טלקאר, מאשרים כי החליטו להשיק בישראל את הדור החדש של סאנגיונג קוראנדו. הרכב הראשון של המותג הקוריאני שזוכה לציון חמישה כוכבים במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP, מציע מנועי 1.5 או 1.6 ליטר (טורבו-בנזין וטורבו-דיזל בהתאמה) ובהמשך צפוי להציע גם גרסה חשמלית.
סובארו
יבואנית סובארו, חברת סמל"ת, תשיק במהלך 2020 בישראל את האבולטיס (Evoltis), רכב פנאי חדש לחלוטין של המותג. רכב זה יהיה גדול מסובארו פורסטר ויציע שבעה או שמונה מושבים, כך לפי היבואנית. ביצרנית צפויים להציע את האבולטיס גם בגרסת כלאיים נטענת משקע שתעשה שימוש ברכיבי טויוטה (כנראה מהפריוס פלאג-אין). בשלב זה ולפני חשיפת הדגם, שצפויה כנראה בנובמבר, עדיין לא ידוע אילו מנועים יוצעו בישראל.
סיאט
החידוש העיקרי אותו צופה צ'מפיון מוטורס, יבואנית המותג, יגיע דווקא מקופרה. המותג שהפך עצמאי ייוצג בישראל על-ידי רכב הפנאי קופרה אטקה, דגם ראשון ללא סמלי סיאט, אם כי הדימיון לסיאט אטקה הרגיל לא מותיר הרבה מקום לספק מה מקורו. האטקה הספורטיבי מציע מנוע 2.0 ליטר עם 300 כ"ס והנעה כפולה, והוצג עוד בפברואר 2018, מאז אף הספקנו לנהוג בו בחו"ל.
סיטרואן
החדשה המרכזית של יבואנית המותג הצרפתי בישראל, חברת לובינסקי, תהיה סיטרואן C5 איירקרוס בגרסת כלאיים נטענת משקע, שעדיין לא הוצגה בגרסה הסדרתית. מרכב התצוגה שנחשף בתערוכת פריז אשתקד, כמו גם מאחיו של ה-C5 איירקרוס לפלטפורמה - פיג'ו 3008, די.אס 7 קרוסבק ואופל גרנדלנד X - אפשר ללמוד שגרסת הכלאיים תציע שילוב בין מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין לשני מנועים חשמליים. ההספק המשוער יעמוד על 300 כ"ס וטווח הנסיעה ללא זיהום על 50 ק"מ בין טעינות.
סקודה
יבואנית המותג, חברת צ'מפיון מוטורס, צופה השקה של שני דגמים במהלך 2020. הראשון הוא רכב חדש לחלוטין, סקודה קאמיק, רכב פנאי קטן שמכניס את סקודה לראשונה לקטגוריה. הקאמיק הוא אח לסיאט ארונה אך יציע בסיס גלגלים נדיב יותר, שמגיע מהמשפחתית הקטנה סקודה סקאלה (265 ס"מ).
דגם נוסף שצפוי מסקודה ב-2020, הוא הדור החדש של המשפחתית הקומפקטית סקודה אוקטביה. הדור הרביעי של המכונית, שנהנית בשנים האחרונות ממעמד הנמכרת ביותר מסוגה ממותג אירופי, עדיין לא הוצג רשמית.
פולקסווגן
ההשקה היחידה עליה צ'מפיון מוטורס, יבואנית המותג, מבשרת בשלב זה - היא של פולקסווגן טרנספורטר המחודש (T6.1). המסחרית, שהוצגה בפברואר האחרון בגרסת הנוסעים ואפריל בגרסת המטען, מציעה עיצוב חיצוני מעודכן כולל סבכה קדמית גדולה, יותר אבזור בטיחות ונוחות וגם גרסה חשמלית. לזו 112 כ"ס וטווח נסיעה של 400 ק"מ בין טעינות.
פורד
דלק מוטורס, יבואנית פורד, תחזק ב-2020 את היצע רכבי הפנאי של המותג. ממש כמו האסטרטגיה של היצרנית, ביבואנית יתמקדו בדור השלישי של פורד קוגה ובדור השביעי של פורד אקספלורר - שיגיעו שניהם כבר ברבעון הראשון של השנה. רכבי הפנאי של פורד מציעים לראשונה גם אופציה להנעת כלאיים. לאור ההחלטה להשיק בישראל את פורד אדג' ST הספורטיבי, לא מן הנמנע שנראה כאן גרסאות ST גם לרכב הפנאי הקומפקטי והגדול של המותג.
בהמשך השנה המבחר יחוזק עם פורד פומה, כניסה ראשונה של המותג לעולם רכבי הפנאי הקטנים (מלבד האקוספורט שלא הוצע בישראל). הפומה יושק בארץ ברבעון הרביעי של השנה, וצפוי גם הוא להציע גרסת כלאיים (מתונה).
פיג'ו
חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, צפויה להשיק ב-2020 מבחר דגמים מחושמלים - עם או בלי סיוע בנזין. בראשם יהיו פיג'ו 208 ופיג'ו 2008 החדשים, דור שני לסופרמיני ודור שני לפנאי קטן בהתאמה. בשני המקרים מדובר בדגמים חדשים לחלוטין, ושניהם יוצעו גם בגרסה חשמלית שמספקת 136 כ"ס ומציעה טווח נסיעה של יותר מ-300 ק"מ בין טעינות.
לובינסקי תשיק בישראל במהלך 2020 גם את היצע הדגמים המחושמל - כלאיים נטען משקע - של המותג. זה יכלול גרסאות PHEV של פיג'ו 3008, 5008 וגם של המשפחתית הגדולה, פיג'ו 508. מכוניות אלו עושות שימוש במנוע טורבו-בנזין (1.6 ליטר) ומנוע חשמלי אחד או כפול, ובהתאם הנעה קדמית או כפולה חשמלית. טווח הנסיעה עומד על כ-50 ק"מ בין טעינות.
פרארי
יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית חשפה לאחרונה שתי מכוניות חדשות - ה-F8 ספיידר וה-812GTS. הראשונה שבהן תושק על-ידי אוטו-איטליה בישראל כבר בשנה הבאה, עם גג קשיח מתקפל, מנוע V8 מרכזי מוגדש שמספק 720 כ"ס וביצועים בהתאם: האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות, ל-200 קמ"ש בתוך 8.2 שניות ולמהירות מרבית של 340 קמ"ש. הדגם השני, ה-812GTS, תגיע לכאן רק ב-2021.
קאדילק
חברת UMI, יבואנית קאדילק, צופה שנה עשירה בחידושים במותג היוקרה האמריקני. עוד בסוף השנה הנוכחית יושק בישראל רכב פנאי בגודל מלא, קאדילק XT6, שמציע מידות נדיבות (אורך של 505 ס"מ, רוחב של 196 ס"מ). הוא ממוצב כמתחרה של ב.מ.וו X7 ומצויד במנוע V6 בנפח 3.6 ליטר עם 310 כ"ס ושבעה מושבים.
בתחילת שנה הבאה תושק בישראל קאדילק CT5, יורשת ה-CTS. לזו פלטפורמה דיגיטלית חדשה, מנועי 2.0 או 3.0 ליטר טורבו ותיבת 10 הילוכים אוטומטית. גם גרסת V ספורטיבית כבר נחשפה - עם הספק משוער של 355 כ"ס - ושיווקה בישראל יחל מעט אחרי ה-CT5 הרגילה.
במהלך 2020 היבואנית תשיק גם את מתיחת הפנים של קאדילק XT5, שעבר רענון קוסמטי, זוכה לתוספת מערכות בטיחות וגם למנוע טורבו-בנזין חדש (2.0 ליטר, 237 כ"ס). זה האחרון משודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית.
את חידושי קאדילק בישראל תשלים המשפחתית הגדולה החדשה, קאדילק CT4, מחליפת ה-ATS. כאן יש מנועי ארבעה צילינדרים מוגדשים בנפח 2.0 או 2.7 ליטר (177 או 309 כ"ס בהתאמה). ה-CT4 מציעה הנעה אחורית או כפולה, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית (10 בגרסה הבכירה) ותשווק גם בגרסת V ספורטיבית (325 כ"ס על בסיס מנוע ה-2.7 ליטר).
קיה
חברת טלקאר, יבואנית המותג, תשיק ב-2020 גרסה חשמלית ראשונה של קיה נירו, זמן קצר שגרסת הבנזין הגיעה לישראל עם עיצוב מעודכן. הנירו מוצע בשתי גרסאות מצבר (39.2 או 64 קוט"ש), ועדיין לא ידוע מי מהן תוצע בישראל. טווח הנסיעה שלו עומד על עד 455 ק"מ וההספק על עד 204 כ"ס בגרסת המצברים הבכירה.
במהלך השנה יגיע לכאן גם הקרוסאובר החדש של המותג, קיה אקסיד, גרסת פנאי מוגבהת של קיה סיד. ביבואנית מתכוונים להשיק את הדגם גם בגרסת הכלאיים הנטענת משקע, שנחשפה לאחרונה ומציעה טווח נסיעה חשמלי של עד 60 ק"מ בין טעינות.
את היצע הדגמים המתחדש ישלימו דור חדש של קיה אופטימה המשפחתית (שעדיין לא נחשף רשמית), לצד רכב הפנאי החדש לחלוטין קיה סלטוס. הוא יתחרה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ככרטיס כניסה זול למותג.
רנו
יבואנית רנו, חברת קרסו, צפויה להשיק בשנה הבאה את רנו קליאו החדשה - דור חמישי לסופרמיני. למרות דימיון ניכר לדור היוצא, מדובר במכונית חדשה שמבטיחה קפיצה טכנולוגית - לא רק באבזור הבטיחות והנוחות אלא גם במערכות הנעה מתקדמות, כולל גרסת כלאיים ראשונה (בלי טעינה ממקור חיצוני). מלבדה יוצעו מנועי בנזין שלושה צילינדרים עם או בלי טורבו ועם עד 130 כ"ס.
רנו קפצ'ור החדש, דור שני של רכב הפנאי הקטן, צפוי להגיע לישראל אף הוא במהלך 2020. גם כאן אין מהפכה בעיצוב, אם כי ההבדל מהדור היוצא ברור יותר מאשר בקליאו. הקפצ'ור יציע מנוע 1.3 ליטר מוגדש עם 130 או 155 כ"ס ותיבה רובוטית כפולת מצמד, לצד גרסאות חלשות יותר שמצוידות רק עם תיבה ידנית. הקפצ'ור מוצע באירופה גם בגרסת כלאיים נטענת משקע, עם טווח חשמלי של 45 ק"מ.
שברולט
רגע לפני תחילת 2020, חברת UMI יבואנית שברולט תשיק בישראל רמות גימור חדשות של שברולט אקווינוקס. בהקשר זה נציין כי שברולט עדיין לא חשפה את דגמי 2020 של האקווינוקס באמריקה, כך שלא ידוע אם הדגם - שהושק בספטמבר 2016 - יזכה גם לרענון קוסמטי.
במהלך שנה הבאה יושק בישראל גם שברולט סילברדו החדש. הטנדר הגדול זוכה להצלחה נאה בישראל, ובגרסתו החדשה מציע יותר אפשרויות התאמה לעיצוב החיצוני והפנימי, מידות נדיבות משמעותית (אורכו למשל צמח בעד 26 ס"מ) ומנוע דיזל משודרג שמפיק 445 כ"ס ו-126 קג"מ. לסילברדו לראשונה גם תיבת 10 הילוכים אוטומטית.
את חידושי 2020 בשברולט ישלים רכב פנאי קומפקטי חדש, שיכונה טריילבלייזר. זה ימוצב מתחת לשברולט בלייזר שהושק בישראל אך לאחרונה. מפרט הטריילבלייזר עדיין לא נחשף ובינתיים פורסמו רק פרטים ראשונים ותמונות. לפי היצרנית, הרכב החדש ימוצב בין שברולט טראקס לאקווינוקס מבחינת מידות ומחיר.
DS
מותג היוקרה הצרפתי יחזק את ההיצע הקיים עם גרסאות מחושמלות של ה-3 קרוסבק ו-7 קרוסבק. במקרה של רכב הפנאי הקטן, די.אס 3 קרוסבק אי-טנס (E-Tense), מדובר בגרסה חשמלית ללא סיוע מנוע בעירה פנימית. זו מפיקה 136 כ"ס ומציעה טווח נסיעה של יותר מ-300 ק"מ בין טעינות.
רכב הפנאי הקומפקטי, די.אס 7 קרוסבק, יוצע גם הוא בגרסת אי-טנס, אך כאן מדובר במערכת כלאיים נטענת משקע. זו משלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין לשני מנועים חשמליים, ההספק המרבי עומד על 300 כ"ס, כולל הנעה כפולה חשמלית, והטווח ללא זיהום עומד על כ-58 ק"מ בין טעינות.
GAC
מותג חדש לחלוטין יגיע לישראל מסין ב-2020, ויציע מבחר כלי רכב חשמליים. על זיכיון הייבוא מופקדת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה (תחת חברת בת בשם אוריון מוביליטי) והיצע הדגמים יכלול בתחילה מכונית אחת ממותג GAC הראשי (גואנגזו אוטומוטיב קומפני) ושתיים מתת-מותג איון (Aion), שיוסד לשיווק כלי רכב חשמליים. מועדי תחילת השיווק ומפרטים מקומיים עדיין לא פורסמו.
מכונית ראשונה שתגיע היא איון S, סדאן בגודל שבין משפחתית קומפקטית לגדולה (אורך 477 ס"מ, בסיס גלגלים של 275 ס"מ). היא מציעה 180 כ"ס וטווח נסיעה של 510 ק"מ (בתקן האירופי הישן, NEDC), מקביל לטסלה מודל 3 בגרסת הטווח הארוך, מולה היא מתחרה בסין.
רכב שני הוא ה-GE3, קרוסאובר שמציע 180 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של יותר מ-300 ק"מ בתקן האירופי החדש (WLTP). רכב זה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.6 שניות ומציע אורך של 435 ס"מ ובסיס גלגלים של 256 ס"מ - נתונים שממקמים אותו קרוב לרכבי הפנאי הקטנים.
הדגם השלישי איתו GAC תצא לדרך בישראל הוא איון LX, רכב פנאי גדול (אורך של 479 ס"מ, בסיס גלגלים של 292 ס"מ). כאן כבר מדובר ברכב עם טווח נסיעה ארוך במיוחד, 503 עד 650 ק"מ לפי תקן NEDC בהתאם לקיבולת המצברים הנבחרת (93-70 קוט"ש). גם הביצועים מרשימים: 3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. ה-LX ו-S מוצעים בסין עם גג סולארי שאוגר אנרגיית שמש לתפעול מערכות שונות.
MG
יבואנית מותג הרכב הבריטי-סיני, חברת לובינסקי, תשיק בסוף שנת 2019 את ה-ZS החשמלי, גרסה לא מזהמת בזמן הנסיעה של רכב הפנאי הקטן. לזו מנוע שמספק 143 כ"ס (33 יותר מגרסת הבנזין) וטווח נסיעה בין טעינות של 263 ק"מ לפי התקן האירופי. כלי רכב ראשונים מדגם זה הגיעו לאחרונה לצורך תקינה, אך מפרט האבזור והמחיר עדיין לא פורסמו.
במותגים אלו היבואניות אינן מדווחות לפי שעה על חידושים ב-2020: אבארט, איסוזו, אלפא רומיאו, דאצ'יה, דודג', יגואר, סוזוקי, סמארט, פיאט, קרייזלר וראם. יבואניות המותגים הבאים לא מסרו תגובה לפניית אוטו בנושא: הונדה, וולוו, לקסוס ופורשה.