שנה אחרי שהוצג וחודשיים אחרי חשיפת גרסת הספורטבק (פנאי קופה), אודי מציגה את גרסאות ה-RS הספורטיביות של ה-Q3 החדש. לאלו מנוע 2.5 ליטר חמישה צילינדרים טורבו-בנזין עם 400 כ"ס, עיצוב אגרסיבי והרבה אבזור.

ה-RS Q3 מוצע לראשונה גם בגרסת הספורטבק, שנמוכה ב-4.5 ס"מ ממרכב ההאצ'בק הרגיל לטובת מראה דינמי יותר. לשתי הגרסאות חמש דלתות וחמישה מושבים. מבחינת עיצוב הן עברו את הטיפול הרגיל: סבכה קדמית חדשה ובולטת יותר, בתי גלגלים מנופחים (ב-10 מ"מ), חישוקים גדולים וכל ספויילר, מסיט רוח ועזר אווירודינמי שרק תרצו.

יחד עם הנמכה של 10 מ"מ, תגי RS ושינוי לצביעת חלקים שונים, הגרסאות הספורטיביות מוותרות על מעט ממראה השטח לטובת עיצוב ספורטיבי יותר. זה ממשיך גם בתא הנוסעים, שם תמצאו גלגל הגה קטום בחלקו התחתון, הרבה עור ואלקנטרה ומפרט אבזור עשיר - שכולל גם גרפיקה ייחודית בחלקים פיזיים, בלוח המחוונים הדיגיטלי ובמסך המולטימדיה. 



ל-RS Q3 מנוע 2.5 ליטר משודרג. זה שוקל 26 ק"ג פחות מבעבר ועבר שורה של שדרוגים, שהביאו את ההספק שהוא מייצר ל-400 כ"ס בין 5,850 ל-7,000 סל"ד, ואת המומנט ל-48.9 קג"מ בין 1,950 ל-5,850 סל"ד. בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד שמעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים, ה-RS מאיץ בתוך 4.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 או 280 קמ"ש. תצרוכת הדלק, אם תהיתם, עומדת על 11.4-11.2 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.

אודי Q3 עם 400 כ


אודי תציע את הגרסאות הספורטיביות עם בלמים קרמיים מלפנים ורגילים מאחור (380 ו-310 מ"מ בהתאמה). בין היתר יוצעו שתי גרסאות של מתלים - אחת מהן עם ניהול אקטיבי של מעבר השמן לבוכנת הבולם, לטובת שינוי מהיר ומדויק בנוקשות המתלה בהתאם לתנאי הדרך.

אודי Q3 עם 400 כ


מלבד זאת תמצאו בגרסת העל של אודי Q3 בורר מצבי נהיגה ייעודי, שכולל מלבד ארבעה מצבי נהיגה רגילים - נוחות, אוטומטי, דינמי ויעילות - גם שני מצבי RS להתאמה אישית שניתנים לבחירה גם ממתג על גלגל ההגה. מצבי הנהיגה משפיעים על כיול המתלים, דוושת המצערת, תגובת תיבת ההילוכים, תגבור ההגה ועוד.



אודי RS Q3 החדש יגיע לאולמות התצוגה בגרמניה באוקטובר ובסוף 2019 ליתר אירופה. מחירו שם החל מ-63.5 אלף יורו (244 אלף שקל) והחל מ-65 אלף לספורטבק (250 אלף שקל). מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, נמסר כי השיווק אצלנו של שתי גרסאות המרכב יחל ברבעון הראשון של 2020. המחיר עדיין אינו ידוע.