שוק הרכב הישראלי הציג התאוששות קלה בחודש ספטמבר, עם זינוק מרשים לעומת החודש המקביל אשתקד - 17,740 מכוניות השנה לעומת 12,883, שיפור של 38%. אלא שהתמונה לא כל-כך ורודה כפי שזה נראה: ספטמבר עדיין מייצג ירידה של 8% מהחודש שעבר השנה (19,279) וצניחה של 29% מהממוצע השנתי בינואר-אוגוסט (25,044 מכוניות). והגרוע מכל - ספטמבר לא כלל השנה חגים למעט יומיים של ראש השנה, בעוד אשתקד נכללו בו כל חגי תשרי.

מסירות הרכב בישראל ירדו בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-3%, שיפור לעומת כ-6% בינואר-אוגוסט. הפער כעת לטובת 2018 עומד על כ-6,900 מכוניות בלבד - 218,094 השנה לעומת 224,980 בינואר-ספטמבר 2018.

טויוטה הכי נמכרת שוב
בספטמבר טויוטה הייתה שוב יצרנית הרכב הנמכרת ביותר בישראל, תודות להצלחה המסחררת של טויוטה קורולה החדשה. 2,700 יחידות מהמותג היפני נמסרו לעומת 2,653 מהמקום השני, יונדאי. יצרנית הרכב הקוריאנית עדיין מובילה בדירוג השנתי בפער בטוח - 35,838 לעומת 30,700 לטויוטה. קיה שלישית בחודש החולף (1,703 יחידות) ומתחילת השנה (26,711), ומציגה ירידה שנתית יוצאת דופן עבורה של קרוב ל-10%. זאת, לטענת גורמים ביבואנית המותג, טלקאר, כתוצאה מבעיית מלאים.

סיכום מסירות רכב שנת 2019 (רבעון 3): טויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת בישראל


אל המקום הרביעי בספטמבר הגיעה במפתיע סיאט, שעוקפת את חברתה מבית סקודה עם 1,128 יחידות לעומת 931 בלבד החודש (מקום שישי אחרי סוזוקי). זה הביא לכך שסיאט מחקה למעשה את הירידות השנה ובתשעת החודשים הראשונים מסרה כמעט אותה כמות כמו אשתקד.

מבין עשר היצרניות הגדולות, לרנו היה חודש ספטמבר חלש במיוחד - רק 352 יחידות נמסרו (מקום 16), מה שמציב אותה הרחק ממיקומה בדירוג השנתי (תשיעי). לפניה בספטמבר היו סיטרואן (שעם 740 יחידות התמקמה שמינית, לפני ניסאן), פיג'ו (646 מסירות), אודי (409), שברולט (405), פולקסווגן (360) והונדה עם 353 מסירות.

יוקרה - אודי בראש
אחרי פתיחה חלשה למדי השנה, אודי ממשיכה להגביר את הקצב דווקא במחצית השנייה של 2019. היצרנית מסרה כאן 409 יחידות וצמצמה את הירידה השנתית ל-6% בלבד, הנמוכה מבין שלושת יצרניות היוקרה הגדולות. ב.מ.וו רושמת את הירידה הגדולה ביותר בשיעור של 14% וגם במרצדס התמונה אינה אידאלית - ירידה של 13% (כ-17% בניכוי מסחריות).

סיכום מסירות רכב שנת 2019 (רבעון 3): טויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת בישראל


מנגד, וולוו ולקסוס ממשיכות להציג צמיחה - 9% ו-11% בהתאמה. היצרנית השוודית מסרה 156 מכוניות בספטמבר בעוד לקסוס הסתפקה ב-96 בלבד.

המכונית הכי נמכרות - להיט חוזר
אחרי יותר מחמש שנים באמצע הטבלה, טויוטה קורולה חוזרת השנה בסערה למקום הראשון. 12,599 יחידות מכל גרסאות הקורולה (כולל האצ'בק, סדאן, סטיישן ושאריות מהאוריס היוצאת) נמסרו השנה, ובכך המשפחתית הקומפקטית פותחת פער מרשים על המקום השני - יונדאי איוניק (מובילת 2018) שמסתפקת ב-9,505 יחידות (מהן 44 חשמליות).

סיכום מסירות רכב שנת 2019 (רבעון 3): טויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת בישראל


במקום השלישי ניצבת יונדאי i10 עם 7,667 יחידות - למרות שמחליפתה כבר הוצגה בחו"ל ובפעם הראשונה מזה שנים שהיא מובילה על קיה פיקנטו (7,363 מכוניות). במקום החמישי יונדאי טוסון (6,836 מסירות), אף הוא בהובלה חריגה על-פני בן משפחתו קיה ספורטאז' (6,545 יחידות). עוד בעשירייה: סקודה אוקטביה עדיין האירופית הנמכרת ביותר (5,930 יחידות), אחריה קיה נירו עם 5,885 יחידות, מיצובישי אאוטלנדר עם 5,743 (מהן 456 מגרסת ה-PHEV) וטויוטה יאריס במקום העשירי (4,734).

סיכום מסירות רכב שנת 2019 (רבעון 3): טויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת בישראל
אודי e-טרון. הכי נמכר עם הנעה חשמלית


חשמליות - היוקרה מנצחת
אודי e-טרון פותחת את שנת השיווק הראשונה שלה באופן מרשים, והופכת לחשמלית הנמכרת ביותר בישראל - 310 יחידות בתוך ארבעה חודשי שיווק מלאים בלבד. הרחק במקום השני ניצבת רנו זואי (93 יחידות), לפני יונדאי איוניק (44), יגואר I-פייס (32) וניסאן ליף (14).