הצ'אלנג' היא מכונית המרוץ לנהגים חובבים של פרארי, מעין גרסת ביניים בין ה-488 הסדרתית לבין גרסאות המרוץ המקצועיות. מתיחת הפנים של 2020 מתמקדת בחרטום חדש, פרי שעות ארוכות של פיתוח שמטרתו לשפר את כושר ההצמדה ולהפחית כך תת-היגוי בכניסה ויציאה מפנייה.
בפרארי מבטיחים שיפור של 30% ליעילות האווירודינמית הכוללת ו-50% לכושר ההצמדה, שגם משפר את יציבות הרכב במהירויות גבוהות. הקשר לכביש יבוצע כעת באמצעות צמיגי פירלי חדשים, אף הם פיתוח ייחודי לדגם, ובמידה של 275/675-19 מלפנים ו-315/705-19 מאחור.
פרארי מבטיחה גם חלוקה טובה יותר של כושר ההצמדה בין הסרנים, כמו גם אפשרות לכיול כושר ההצמדה מלפנים בלי צורך לשנות את גובה המתלים ובנפרד מכושר ההצמדה מאחור. כך כל נהג יכול לכייל את האופי המועדף עליו בהתאם למסלול ומזג האוויר הצפוי בזמן המרוץ.
את החידושים משלימים בלמים גדולים יותר עם עמידות טובה יותר לדעיכה ופחות בלאי, גלגל הגה חדש ממכוניות המרוץ הבכירות, שדרוג למערכות הסיוע האלקטרוניות ליציבות וגם מצלמה אחורית לשיפור הראות בזמן מרוץ. לא נמסר על עדכון ליחידת הכוח או לתיבת ההילוכים (3.9 ליטר, V8 טווין-טורבו עם 720 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד).
ויש גם חדשות טובות לבעלי 488 צ'אלנג' קיימות: כדי להשיג את השינויים אינכם חייבים להחליף את מכונית המרוץ שלכם במלואה - פרארי תציע את כולם גם כערכת שיפור למכוניות קיימות.
וגם GT3
מכונית המרוץ של פרארי בליגות ה-GT המקצועיות בשנה הבאה, תהיה שוב ה-488 GT3, הפעם בגרסת איבו משודרגת. גם כאן העדכונים קלים יחסית - שיפור לכושר ההצמדה ולאווירודינמיות כולה בזכות 18 אלף שעות פיתוח, שכללו הדמיות ממוחשבות וניסויים במנהרת רוח.
ה-GT3 מצטיידת גם בבסיס גלגלים ארוך יותר, מרכז כובד נמוך מבעבר ובשינויים נוספים לשיפור הבטיחות, האמינות והנדסת האנוש. כמו בצ'אלנג', גם כאן אין עדכון למנוע ה-V8 כפול המגדשים, אם כי נוספה תוכנת ניהול מנוע משודרגת שלדברי פרארי תשפר את האמינות ואת אופי אספקת המומנט.
בדומה לצ'אלנג', גם את השדרוגים ל-GT3 ניתן לרכוש כערכת עדכון למכוניות קיימות. שתי המכוניות, יש לציין, אינן מורשות לתנועה בכביש ציבורי.