רגע אחרי האיורים הראשונים, סקודה מפרסמת תמונות ראשונות של הדור הרביעי לאוקטביה. עדיין תחת הסוואה, התמונות מאפשרות הצצה ראשונה לעיצוב גרסת הסטיישן, שתציע חרטום זהה לליפטבק אך עם חלק אחורי שונה.

סקודה מנצלת את ההזדמנות גם לחשיפת פרטים ראשונים מהמפרט הטכני הצפוי למשפחתית הקומפקטית, שחשיפתה המלאה תתקיים בחודש הבא. בין היתר נמסר כי סקודה אוקטביה החדשה תהיה ארוכה מבעבר בכשני ס"מ (469) ורחבה בכ-1.5 ס"מ (183) בשתי גרסאות המרכב. בסיס הגלגלים עומד על 269 ס"מ (ללא שינוי) בעוד נפח תא המטען צמח ל-600 ליטר בליפטבק (565 כיום) ו-640 בסטיישן (585).

כל גרסאות האוקטביה יציעו תאורת לד מלאה מפנים ומאחור, כאשר בתוספת תשלום ניתן יהיה להזמין תאורת מטריצת לד קדמית. זו מאפשרת שליטה מדויקת יותר בעוצמת וכיוון הארת כל פנס בנפרד. 

סקודה אוקטביה חדשה - נחשף המפרט הטכני


כמו פולקסווגן גולף דור 8 שנחשפה זה עתה, האוקטביה תוצע במבחר גרסאות הנעה - לראשונה בתולדותיה גם בגרסאות כלאיים נטענות משקע (PHEV). לאלו יהיה מנוע בנזין עיקרי בנפח 1.4 ליטר וסיוע חשמלי שיביא את ההספק הכולל ל-204 או 245 כ"ס, ממש כמו בגולף. תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמד (שישה הילוכים) וטווח הנסיעה החשמלי הצפוי בגרסה החלשה מבין השתיים עומד על כ-60 ק"מ (לפי נתון מערכת ההנעה הדומה בגולף).

גם חלק ממנועי הבנזין ה"רגילים" שודרגו להנעת כלאיים מתונה. יחידות 1.0 ליטר (שלושה צילינדרים, 110 כ"ס) ו-1.5 ליטר (ארבעה צילינדרים, 150 כ"ס), ישודכו למתנע חשמלי משודרג שמשמש גם כמנוע עזר להאצה, אך אינו מסוגל להניע את הגלגלים לבדו. מערכת החשמל מבוססת על מתח של 48 וולט ומאפשרת כיבוי מנוע הבנזין בשיוט לפרקי זמן ממושכים וכיבוי מוקדם יותר שלו בהאטה. מערכת הכלאיים תהיה זמינה בגרסאות רובוטיות בלבד (מצמד כפול שבעה הילוכים), בעוד מנועים אלו עם תיבה ידנית יוצעו ללא סיוע חשמלי.

את היצע הבנזין תשלים יחידת 2.0 ליטר עם 190 כ"ס, ללא סיוע חשמלי ושתוצע רק בשידוך להנעה כפולה ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד.

סקודה אוקטביה חדשה - נחשף המפרט הטכני


בנוסף לכל אלו, סקודה תציע גם גרסאות דיזל, החשובות בישראל בעיקר לשוק המוניות. אלו כוללות שלוש רמות הספק (115, 150 או 200 כ"ס), שלושתן ממנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר. בנוסף תוצע גרסה המתודלקת בגז טבעי (1.5 ליטר, 130 כ"ס) שספק אם תוצע בישראל.

סקודה לא מפרסמת בשלב זה נתוני ביצועים או תצרוכת דלק של האוקטביה החדשה, באף אחד מהגרסאות. כן נמסר כי ניתן יהיה להזמין את המכונית עם מבחר גרסאות מתלים - רגילה, מונמכת ב-15 מ"מ ("ספורט") ומוגבהת ב-15 מ"מ לנסיעה בתנאי דרך קשים. את ההיצע ישלימו מתלים אדפטיביים שכוללים הנמכה של 10 מ"מ (למעט בגרסאות PHEV) ומצבי קשיחות לבחירת הנהג.

האוקטביה החדשה צפויה להציע קפיצת דרך גם באבזור הבטיחות והנוחות. בין היתר היא תציע לראשונה סיוע בהתחמקות ממכשול (רכב, אופניים או הולך רגל) - מערכת המזהה סכנת התנגשות ומסייעת לנהג בהיגוי בזמן ניסיון התחמקות. מערכת לזיהוי התעלפות או הירדמות של הנהג תוכל לעצור את הרכב בצד הדרך בבטחה באופן אוטומטי. יש גם מערכת לזיהוי רכב חולף המתריעה מפני פתיחת דלת.

סקודה אוקטביה חדשה - נחשף המפרט הטכני


בתחום האבזור (חלקו בתוספת תשלום), סקודה תציע שני מסכי "10, אחד במקום לוח מחוונים והשני למולטימדיה, תצוגת מידע עילית לנהג המקרינה מידע לשמשה הקדמית, חישוקים בגודל עד "19, עד חמישה שקעי USB-C ושקע 230 וולט, אפשרות לחיבור אלחוטי מלא של טלפון חכם למסך המולטימדיה, בקרת אקלים עם שלושה אזורים ואפשרות להזרים תכני טלוויזיה ורדיו מקוונים במולטימדיה.

האוקטביה תציע גם כמה מהפתרונות המקוריים של היצרנית שקצת חורגים מתחום הרכב, כמו מטרייה חבויה בדלת הנהג, כיסים לאחסון טלפון בגב המושבים הקדמיים ואפילו ערכת שינה - הכוללת משענות ראש גדולות ושמיכה, למקרה שזרקו אתכם מהבית.

סקודה אוקטביה חדשה - נחשף המפרט הטכני


בהשקה, סקודה אוקטביה תהיה זמינה ברמות גימור "אקטיב", "אמבישן" ו"סטייל". בשנה הבאה יצטרפו למבחר, בין היתר, גם גרסת הדמוי-שטח "סקאוט" וגרסת RS ספורטיבית.