מראשית השנה השוק חזר להתכווצות משמעותית - 6% בינואר-אוקטובר (232,077 יחידות) לעומת התקופה המקבילה אשתקד (246,336 מכוניות). נתון המסירות של אוקטובר מהווה גם צניחה של 42% בהשוואה לממוצע ינואר-ספטמבר 2019 (24,232 יחידות בחודש).
בראש טבלת היצרניות ניצבת בחודש החולף קיה, עם 2,177 מכוניות - נתון שממתיק במעט את הצניחה השנתית שלה (12%). קיה הקדימה באוקטובר את טויוטה עם 1,855 יחידות וגם את חברת האם שלה, יונדאי, עם 1,578 בלבד - נתון שהוביל לכך שיצרנית זו מציגה כעת נתון מסירות זהה כמעט לאשתקד, עם צמיחה מינורית של פחות מחצי אחוז.
שינוי בולט בדירוג המותגים באוקטובר, היה עליית סיאט למקום התשיעי בדירוג השנתי. היצרנית הספרדית נהנתה מחודש אוקטובר מוצלח (מקום חמישי) ולנוכח חודש חלש במיוחד של הממוקמת תשיעית בספטמבר, רנו, הצליחה לעקוף את יריבתה מצרפת בדירוג השנתי.
יוקרה - וולוו לפני מרצדס
בקרב יצרניות היוקרה, אודי ממשיכה לשמור על הובלה - לאחר שגם באוקטובר מסרה את מספר המכוניות הגדול ביותר - 198, לפני ב.מ.וו עם 183 יחידות ומרצדס עם 165 (כולל מסחריות). שלוש ענקיות היוקרה הגרמניות מציגות השנה בישראל ירידות חדות בנתון השנתי.
מנגד, מותגי היוקרה האלטרנטיביים משוודיה (וולוו) ויפן (לקסוס), נהנים מעלייה מתמשכת. וולוו מסרה 163 יחידות (נתון הממצב אותה לפני מרצדס בניכוי המסחריות) ועולה השנה ב-6%, ואילו לקסוס עם 92 יחידות באוקטובר ועלייה שנתית של 5%.