גרסת כלאיים נטענת משקע (PHEV) של ב.מ.וו X3 תושק בישראל לקראת אמצע שנה הבאה, כך מודיעה חברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו. יצרנית הרכב הגרמנית חשפה את הגרסה החדשה, שמכונה xDrive30e, ומשלבת בין מנוע בנזין עיקרי למנוע חשמלי, שמקבל אנרגיה ממצברים הניתנים לטעינה ממקור חיצוני בתוך שש שעות (3.5 בסיוע עמדת "Wallbox" מהירה של ב.מ.וו).

ה-X3 בגרסת PHEV כמעט ואינו שונה מבחינת עיצוב מגרסאות ה-X3 הרגילות, בנזין ודיזל המשווקות כיום בישראל (החל מ-336 אלף שקל). הבדל משמעותי יחיד כמעט תמצאו בפתח טעינה קדמי (נוסף לפתח תדלוק הבנזין מאחור), תגי xDrive30e וקישוטים מינוריים נוספים.

החידוש החשוב נמצא מתחת למכסה המנוע, שם יחידת ארבעה צילינדרים טורבו-בנזין מציעה נפח של 2.0 ליטר ו-184 כ"ס. היא משודכת לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, וגם למנוע חשמלי מסייע עם 109 כ"ס. יחד הספק המערכת עומד על 292 כ"ס והמומנט על 42.8 קג"מ, מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש.

רגע לפני חשמלי מלא: ב.מ.וו X3 בגרסת כלאיים נטענת משקע


אם תבחרו במצב נהיגה חשמלי, ה-X3 יוכל לנסוע במהירות של עד 135 קמ"ש. במצב נסיעת כלאיים מנוע הבנזין נכנס לפעולה מעל 110 קמ"ש. טווח הנסיעה לפי ב.מ.וו עומד על 46-41 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה (תקן WLTP), תצרוכת החשמל על 3.7-3.3 ק"מ לקילוואט-שעה (קוט"ש) ותצרוכת הבנזין על 45.4-35.7 ק"מ לליטר.

רגע לפני חשמלי מלא: ב.מ.וו X3 בגרסת כלאיים נטענת משקע


ל-X3 בגרסת ה-PHEV מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 12 קוט"ש. תוספת מערכת הכלאיים ובפרט המצברים, הובילה לכך שה-X3 יציע נפח תא מטען קטן ב-100 ליטר מהלגרסאות הרגילות - 450 ליטר (ועד 1,500 עם ספסל אחורי מקופל) לעומת 550 ו-1,600 ליטר בהתאמה.

רגע לפני חשמלי מלא: ב.מ.וו X3 בגרסת כלאיים נטענת משקע


שיווק ה-X3 xDrive30e יחל בישראל לקראת אמצע 2020, כך נמסר מדלק מוטורס. מחיר הגרסה החדשה אינו ידוע ויפורסם קרוב יותר למועד ההשקה. סמוך לכך במחצית השנייה של 2020, ב.מ.וו צפויה להשיק את ה-iX3, גרסה חשמלית מלאה של ה-X3 - ללא סיוע בנזין. זו ככל הנראה לא תגיע לישראל לפני 2021.