כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה היום (ג') בשיווק מיצובישי ASX המחודש, שמתיחת הפנים שלו הוצגה בתערוכת ז'נבה 2019. הדור הנוכחי של ה-ASX הושק בשנת 2010, כשהוא מתבסס על הפלטפורמה הוותיקה של האאוטלנדר, עבר חידוש מהותי ב-2016 ובסוף שנת 2017 נחת בארץ בתקינה אמריקנית. כעת, עם תחילת השיווק של הגרסה האוטומטית באירופה, הוא נוחת אצלנו בתקינה אירופית ובגרסה חדשה.
 
כנהוג בעדכונים שכאלה עיקר החידוש מתבטא בשינויי עיצוב חיצוניים. כאן בולט חרטום אגרסיבי ומודרני יותר, עם יחידות תאורה, פגוש וסבכה חדשים. גם מאחור עודכן המראה וההופעה עדכנית יותר. אין שינוי מבחינת מידות, עם אורך של 436.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 267 ס"מ. עם זאת מרווח הגחון קטן ב-2.5 ס"מ ועומד כעת על 19 ס"מ. נפח תא המטען גדל קלות - מ-393 ליטר ל-406.
 
כבעבר, גם מיצובישי ASX המחודש מוצע עם מנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, אך למעשה מדובר במנוע שונה שמגיע מהאאוטלנדר העדכני יותר. כמו בעבר הוא מייצר 150 כ"ס אך המומנט ירד ב-0.2 קג"מ ל-19.9 ב-4200 סל"ד (ללא שינוי). חטיבת הכוח הותאמה לתקינה האירופאית החדשה וכבעבר המנוע משודך לתיבה רציפה – חדשה, דור שלישי, משותפת לאקליפס – ולמערך עצור-סע. כל אלה אמורים להביא לשיפור בתצרוכת הדלק: נתון המעבדה המשולב עומד על 14.7 ק"מ לליטר לעומת 11.4 ק"מ לליטר בלבד בעבר.

מיצובישי ASX המחודש בישראל – החל מ-136,000 שקל

 
אבזור
ה-ASX מגיע עם אבזור בטיחות מתקדם שלטענת היצרנית עבר גם הוא עדכון. הוא כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ועמעום אורות גבוהים. לרמת הגימור הבכירה ("פרימיום") גם ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור.
 
מחיר רמת הבסיס, "אינטנס"נקבע על 136 אלף שקל. היא כוללת כבעבר שמשות כהות, חישוקי "18 ובקרת אקלים, ואולם כעת נוספה גם תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור ודור חדש למערכת ההפעלה בהתקנה מקומית של היבואנית, קונטקטד, שכוללת מסך "8 ותפעול קולי.

מיצובישי ASX המחודש בישראל – החל מ-136,000 שקל

 
רמת הגימור "אינסטייל" מוצעת ב-139 אלף שקל וכוללת בנוסף שינוי קל לעיצוב ומפתח חכם. ה"פרימיום", שעולה 148 אלף שקל מציעה חלון גג פנוראמי, ריפוד ודיפונים דמויי עור, מושבים קדמיים משופרים ותאורת לד פנימית.