הרייז הוא רכב פנאי זעיר, עם אורך של 399.5 ס"מ בלבד, רק חמישה יותר מטויוטה יאריס הנמכרת כיום בישראל. רוחבו זהה למכונית זו (169.5 ס"מ), כך שהוא קצר בכ-15 ס"מ מרכבי פנאי קטנים המשווקים בישראל (כמו סיאט ארונה וניסאן ג'וק) וצר מהם בעד 10 ס"מ. הרייז גבוה למדי (162 ס"מ) ומציע בסיס גלגלים נדיב יחסית למיצובו - 252.5 ס"מ (1.5 יותר מהיאריס).
הרייז הוא אח תאום לגרסת דייהטסו, שנקראת "רוקי" ("פרוזה" בעבר בישראל) ושנחשפה בחודש שעבר בתערוכת טוקיו. לשתיהן מנוע 1.0 ליטר טורבו-בנזין בעל שלושה צילינדרים, 98 כ"ס ו-14.3 קג"מ בין 2,400 ל-4,000 סל"ד. נתוני ביצועים לא פורסמו, אך תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה תעמוד על 18.6 ק"מ לליטר (17.4 עם הנעה כפולה). הרייז מוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה בלבד.
הרכב החדש שוקל 980-970 ק"ג בלבד, מציע חמישה מושבים ונפח תא מטען של 369 ליטר. ניתן יהיה להזמין אותו בשלל רמות גימור ואפשרויות התאמה לעיצוב, כולל גרסאות "ספורטיביות" ו"מהודרות".
למרות היותו הקטן והזול במבחר רכבי הפנאי של טויוטה (החל מ-1.68 מיליון ין או כ-54 אלף שקל), היצרנית תציע אותו עם אבזור מכובד - כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות למעקב אחרי הרכב מלפנים כדי לשמור על הנתיב, התרעת רכב בשטח מת לפנים ולאחור, מערכת עזר לחנייה, לוח מחוונים דיגיטלי ("7) ומערכת מולטימדיה עם מסך "9.
הרייז ככל הנראה לא ישווק בישראל. אצלנו טויוטה מתמקדת ברכבי פלטפורמת TNGA, כאשר רכב פנאי קטן "עבורנו" צפוי להגיח לאוויר העולם בתקופה הקרובה על בסיס הפלטפורמה החדשה, ובדומה ליאריס החדשה. רכב זה יהיה גדול ויקר מהרייז אך זול וקטן מטויוטה C-HR.