האופטימה החדשה נחשפה תחת שמה הקוריאני, K5. בישראל היא תוסיף להיקרא אופטימה וכך גם במרבית השווקים מחוץ לדרום קוריאה. מלבד זאת האופטימה "שלנו" תציע את אותו העיצוב.
הדור החדש ארוך מקודמו בחמישה ס"מ (490.5), רוחבו זהה (186 ס"מ) ומציע בסיס גלגלים שצמח בכחמישה ס"מ ל-285. ממד הגובה דווקא מצטמצם קלות - 144.5 ס"מ, שניים פחות. השינוי בפרופורציות, יחד עם דלתות ללא מסגרות לחלונות ומבנה גג משתפל עם עיטור כרום בולט, אמורים לתרום למראה ספורטיבי יותר. האופטימה החדשה תוצע עם חישוקים בגודל "16 עד "19. תמונות של תא הנוסעים לא פורסמו.
קיה גם עוד לא מפרסמת מפרט טכני של הדגם החדש. אם לשפוט מהדור היוצא, היצע המנועים בקוריאה צפוי לכלול שתי יחידות 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים (בנזין), בשתי רמות הספק: 151 ו-163 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת שישה הילוכים אוטומטית.
בפסגת ההיצע תהיה גרסת 1.6 ליטר טורבו-בנזין ארבעה צילינדרים, עם הספק מרבי של 180 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. לפי שעה לא ידוע איזה מהמנועים הללו יוצע בישראל, אם בכלל, אם כי גרסת הטורבו נראית בעלת הסיכויים הטובים ביותר לנחות כאן. מידע על גרסת הכלאיים של האופטימה, ששווקה בעבר בישראל לפני שאיבדה את הטבת המס, עוד לא פורסם.
שיווק המשפחתית החדשה יחל בדרום קוריאה כבר בחודש הבא. לשווקי ייצוא היא תגיע במהלך 2020, כולל גם לישראל. מועד השיווק המדויק עדיין אינו ידוע.