איווקו - מסחרית, משאיות
החידוש הגדול באיווקו הוא מתיחת הפנים שנעשתה למסחרית הכבדה דיילי. מעבר לריענון עיצובי בחוץ ובפנים, הארכת הוואן, פגוש בשלושה חלקים, לד יום תקני ואופציה ללד מלא, הגה חדש ומוקטן הנע בשני הצירים, בלם חנייה חשמלי, מולטימדיה חדשה ותאימות אפל/אנדרואיד; דימום/התנעה; תגבור חשמלי להגה, מגדש בגאומטריה משתנה נשלט חשמלית ואלטרנטור משופר, 210 כ"ס ל־3.0 ליטר; בלימת חירום אוטונומית בעיר ובחנייה ועד 50 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית לנהיגה אוטונומית בפקק, תיקון סטייה מנתיב ומרכוז.

אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות

 
איווקו הכריזה על סטרליס S-WAY ועיקרה תא נהג מתוכנן מהיסוד להתאמה מלאה לדרישות הנהג, שיפורים בתחום האווירודינמי, חיסכון ב־4% בצריכת הדלק ומערך תקשורת משופר ביותר, בשת"פ מיקרוסופט.
 
איסוזו - משאיות
בהיצע איסוזו דגם N למשקל 6.5 ו־7.5 טון, עם תא נהג יחיד או תא צוות, המנוע הוא 3.0 ליטר להספק 150 כ"ס או 190 כ"ס, והתיבה ידנית או רובוטית עם ממיר מומנט. הדגם הכבד יותר הוא F, למשקל 10-14 טון, והמנוע הוא בנפח 5.2 ליטר המייצר 210 או 240 כ"ס. היצע התיבות זהה.
 
דאף - משאיות
לאחר שהציגה דגמים חדשים ל־LF, CF, XF ב־2018, הכריזה דאף על מכלולים חדשים וגרסאות נוספות לדגמים אלה, להרחבת כישורי העבודה בכלל, בתחומי התשתית בפרט. במסגרת זאת הכריזה דאף על שני סרנים חדשים — קדמי לעומס 10 טון, אחורי 7.5 טון במשקל מופחת — שלוש תצורות הינע נוספות: טרידאם, 4x8 עם 2 סרנים מהוגים ו־2 סרנים מונעים, ב־CF ו־XF ל־27 טון; דגם CF בגרסת 4x10 עם סרן מהוגה מאחור, עד 49 טון; גרסת 2x8 עם 3 סרנים מהוגים כעת גם ב־XF, עד 37 טון. בנוסף, הציגה דאף ראש גורר להובלה כבדה — XF למשקל כבד עד 120 טון.
 
אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות


מעבר לכך, הכריזה דאף על CF היברידית וחשמלית ועל LF חשמלי. גרסאות אלה נעות כבר בכבישי אירופה במערך ניסוי מבוסס לקוחות, וכוללות ראש־גורר (CF) ומשאית חלוקה (LF), וייצורן יגבר במהלך 2020.

הינו - משאית
דגם 300 של הינו, יצרנית המשאיות היפנית שבבעלות טויוטה, יוצע ללא שינוי, בגרסת משקל אחת (7.5 טון) ובעיקר עם שתי אופציות: לתיבה אוטומטית ולתא צוות.

אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות

 
וולוו - משאיות
וולוו מגדילה את ההיצע החשמלי שלה, והציגה לייצור כבר כעת FE חשמלית (27 טון, 350/500 כ"ס, טווח ל־200 ק"מ), זמן לא רב לאחר הצגת FL הקלה ממנה עם הנעה כזו (16 טון, 175/250 כ"ס, טווח ל־300 ק"מ). בנוסף, הוצג מנוע 13 ליטר (D13TC) חדש בטכנולוגיית טורבו־קומפאונד ל־FH להספק של 460 ו־500 כ"ס, ואליו הצטרפו סרנים אחוריים חסכניים יותר, מפת ניווט מעודכנת בתיבת ההילוכים ועוד. שיפורים נוספים נרשמו בתחום הבטיחות, עם מערכת התרעה, המוצעת בכל דגמי וולוו, על אי־שמירת מרחק המביאה את הרכב לבלימה־עד־עצירה.

אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות

 
וולוו הכריזה גם על מערכת אוטונומית לניוד סחורה בין מרכז לוגיסטי לנמל, המבוססת על ראש גורר ורה (Vera) וזו כבר נכנסה לשירות. רכב זה, הנראה כמו מהדורה מאוד מעוצבת של גורר מטוסים, נשלט על־ידי מפעיל היושב במגדל פיקוח ואחראי גם על המשלוח.
 
מאן - מסחרית, משאיות
מאן החלה לשווק בישראל את המסחרית הגדולה TGE (זהה לפולקסווגן קרפטר), רכב עדכני עם מערכות בטיחות מתקדמות, המוצע באירופה כבר כעת גם בגרסה חשמלית. החדשה החשובה בתחום המשאיות היא מנוע דיזל 9 ליטר חדש, D15, המחליף את D20 הוותיק, וזה ישרת את TGS ו־TGX. המנוע הקל (860 ק"ג), מאפשר הגדלת משקל מותר ב־230 ק"ג, והוא מוצע ברמות הספק של 280-440 כ"ס. בנוסף, שופרו ביצועי D26 ב־10 כ"ס וב־10.2 קג"מ, ל־430, 470 ו־510 כ"ס. חידוש נוסף הוא הגה המשנה את משקלו לפי המהירות, ובסיס לתיקון סטייה מנתיב. מאן מציעה גם מערכת וידאו לניטור סביב הרכב בנקודות מתות ובאזורים בעייתיים. CitE הוא קונספט חשמלי למשאית חלוקה, עם כניסה ויציאה כמו באוטובוס, עמדת נהיגה נמוכה ושדה ראייה גדול; הייצור לקראת 2022.

אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות

 
מקסוס - מסחרית, טנדר
חברת צ'יינה מוטורס מייבאת את מקסוס V80. דגם זה מיועד בכל הגרסאות ל־3.5 טון, והוא מוצע כוואן סגור בגרסאות קצר/נמוך (L1H1), ארוך/בינוני (L3H2) וארוך/גבוה (L3H3). בנוסף, מוצע הדגם גם כטנדר עם תא־נהג יחיד וכושר העמסה של 1725 ק"ג. המנוע בשירות הוא דיזל 2.5 ליטר המייצר 130 כ"ס ו־33.65 קג"מ, התיבה ידנית 5 הילוכים.

אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות

 
מרצדס - מסחרית, משאיות
מרצדס החלה בשיווק הדור החדש של המסחרית הגדולה ספרינטר, וזו מצוידת בין השאר, במערך בטיחות עדכני ואקטיבי. דגם זה משווק באירופה בגרסה חשמלית לטווח של 150 ק"מ עם משקל של 900 ק"ג. ב־2020 צפויה גרסה מגודלת להולכת נוסעים עם שני סרנים מאחור.
 
אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות


הדגם החדש של המשאית הכבדה אקטרוס מוצע כבר כעת עם מראות וירטואליות — מצלמות בצידי הרכב, מסכים בתוכו — ומשווק בגרסה חשמלית eActros המייצרת 340 כ"ס וטובה לטווח של 200 ק"מ בגרסאות 16 ו־27 טון. בנוסף, חידשה מרצדס את ארוקס, הדגם לעבודות תשתית, וזה צויד בלוח מחוונים מוקרן ובמסך מולטימדיה חדש, לשיפור המידע לנהג. הדגם המחודש ידידותי יותר ליצרני התקנים.
 
סקניה - משאיות
אל סדרה S החדשה ו־R המחודשת במסגרת NGS (סקניה הדור הבא), הצטרפה השנה סדרה L — משאית לעבודות עירוניות (חלוקה, עבודה מוניציפלית), המתייחדת בתא נהג שהמרווח שלו מהכביש נמוך ביותר (80 ס"מ) וגובה הרצפה 93 ס"מ, מהדרגה מתקפלת וניתן למקמה 44 ס"מ מכביש. תא הנהג יכול לשרת גם צוות, והמבנה נועד לשפר את שדה הראייה, בנוסף לקו שמשות נמוך וחלון בחלקה הימני־תחתון של דלת הנוסע. המנוע 9.0 ליטר (280-360 כ"ס) עם אופציה להנעת גז והתיבה רובוטית או פלנטרית. בנוסף, סקניה הציגה לייצור בפועל גם גרסאות כלאיים/נטענות־רשת ל־L320 ו־R450.

אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות

 
לעתיד הרחוק יותר ובניסוי כעת —AXL , משאית אוטונומית המצוידת במערך של מצלמות, רדאר, לידאר ו־GP. דגם זה נועד בשלב זה לעבודה במכרות; המערכת אינה מתוחכמת לתנועה במקומות בלתי־צפויים ומורכבים כמו עיר, אך אמורה להיות מספקת במקומות עם תוואי עבודה ברור וצפוי.
 
פולקסווגן - מסחרית
פולקסווגן משווקת את קרפטר — מסחרית גדולה (זהה למאן TGE) במכ"מ 3.5, 3.85 ו־5 טון במגוון תתי־דגם ובשפע גרסאות; בעיקר, ואן משלוח (בין 599 ל־739 ס"מ) ומשאית שלדה עם תא־נהג יחיד (682 ס"מ) או כפול (620 או 700 ס"מ). מנוע דיזל 2.0 ליטר, 177 כ"ס, והתיבה ידנית (6 הילוכים) או אוטומטית 8 הילוכים. במערכות הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות

 
פוסו - משאית
המשאית הקלה קנטר מוצעת עם תא נהג רגיל או כפול, עם תיבה ידנית או דו־מצמדית, גם בגרסה היברידית וגם בגרסה מוגבהת כפולת־הנעה לעבודות שטח.

אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות

 
פורד - משאיות, טנדר
משאיות פורד המיוצרות על־ידי אוטוסאן התורכית ומיובאות על־ידי חברת DMC, שותפות של דלק מוטורס (יבואנית פורד) ושל קומסקו (יבואנית JCB, פוטין, טרקס). בקו המוצרים שלה 1833, משאיות חלוקה ל־18 טון (עם גרסה ל־14.9 טון); 2642, משאית/ראש־גורר 6x2 ל־26 או 40 טון בהתאמה; 1848, ראש־גורר 4x2 ל־42 טון; 4142, משאית 8x4 (32 טון) או פול־טריילר (59 טון), לעבודות תשתית; F-Max, ראש־גורר 4x2, 500 כ"ס — ותואר "משאית השנה 2019".
 
אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות


פורד הכריזה על מתיחת פנים ושדרוג סדרת הטנדרים סופר־דיוטי F250/F350. עיקרה — מעבר לעדכוני עיצוב בחוץ ובפנים, והוספת מספר פריטי אבזור — העלאת הספק המנוע מ־450 כ"ס ל־475, חיזוק המומנט מ־129 קג"מ ל־141.2, תיבת הילוכים עם 10 הילוכים במקום 6, ומערכות בטיחות אקטיביות.
 
פיאט - מסחרית
המסחרית הגדולה דוקאטו (הדומה לפיג'ו בוקסר, פרט למנועים/הילוכים) עברה מתיחת פנים, ובמסגרתה צוידה באופציה לתיבה אוטומטית 9 הילוכים, במערכות בטיחות, חבילת 'אקו' לחיסכון, ובמולטימדיה מעודכנת. מנוע דיזל אחד בנפח 2.3 ליטר ב־4 רמות הספק, 120-180 כ"ס. עם השקתה, הוצגה גרסה כל־חשמלית, שתיוצר כבר ב־2020; נפח הטענה 10-17 מ"ק, משקל להובלה 1950 ק"ג, טווח 220 עד 360 ק"מ.
 
אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות


פיג'ו - מסחרית
המסחרית הגדולה בוקסר (הדומה לפיאט דוקאטו, פרט למנועים/הילוכים) עברה מתיחת פנים. הדגם המחודש מוצע בגרסאות 'גריפ' — לתשתית קשה/עומס רב, עם בולמים מחוזקים, הגנה על תחתית הרכב — ו'אספלט': לנהגים הנעים שעות רבות. מנוע דיזל חדש, 2.2 ליטר, מחליף מנוע 2.0 ליטר, ההספקים משופרים וההיצע 120, 140 ו־165 כ"ס, ולדגם המחודש נוספו מערכות בטיחות. גרסה כל־חשמלית תוצג לקראת סוף השנה.

אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות

 
ראם - טנדר
שם הדגם ראם היה למותג שהחליף את דודג', והגרסאות מפעם הן הדגמים של עכשיו. דגמי 2500 ו־3500 חדשים מוצעים מזה מספר חודשים, הראשון מהם במספר רמות גימור, השני באחת.
 
רנו - מסחרית, משאיות
המסחרית הגדולה מאסטר עברה מתיחת פנים, ובין החידושים והשיפורים: חזית חדשה בעיצוב מודגש יותר, תא נהג בעיצוב עדכני לסביבת הנהג, לוח מחוונים, הגה, מולטימדיה, חללי אחסון. במערכות עזר לבטיחות בלימת חירום, תצוגה קבועה לנעשה מאחור, התרעת שטח מת, מערכת עזר לחנייה ובקרת סטייה בגלל רוח צד. מנועי יורו 6d 130-180 כ"ס. באירופה מוצעת מאסטר .E.Z, מסחרית חשמלית ב־6 גרסאות, עם כושר העמסה של 975 ל־1130 ק"ג לוואן וכ־1360 ק"ג לשלדה, וטווח של 125 ק"מ. בנוסף, מוצעת שם גם משאית חלוקה חשמלית, D רחב .E.Z, למשקל עד 26 טון ב־6x2 לעבודות מוניציפליות.

אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות

 
שברולט - מסחרית, טנדר
סוואנה, המסחרית הגדולה והוותיקה מאוד, מוצעת עם מנוע מוקטן נפח (2.8 ליטר במקום 6.6 ליטר). הטנדר סילברדו החדש יגיע לישראל בתחילת 2020 — מוכן למערכה מול פורד המחודש וראם החדש. מעבר לעיצוב חדש וממדים שגדלו במקצת, לדגם החדש תיבה אוטומטית 10 הילוכים, אבזור ותקשורת מועשרים ומערכות בטיחות מתקדמות.

אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות

 
JAC - משאית
חברת צ'יינה מוטורס מייבאת את משאיות JAC הסינית, ומציעה דגם אחד לעבודות חלוקה בגרסת 7.5 טון או 8.5 טון, להובלת 4665 ו־5665 ק"ג בהתאמה. דגם זה מצויד במנוע קמינס ISF בנפח 3.8 ליטר וזה מייצר 160 כ"ס ו־500 נ"מ. התיבה ידנית 6 הילוכים. 

אוטו כבד: חידושים, דגמים, מגמות