החדשות הגדולות של אודי השבוע היו אמנם רכב חשמלי נוסף בהיצע, האי-טרון ספורטבק, אך היצרנית לא זנחה גם את הצד המזהם - עם גרסה ספורטיבית במיוחד של אודי Q8.

קוראים לה כמובן RS, והיא תהיה החזקה והיקרה ביותר במבחר רכב הפנאי-קופה המשווק גם בישראל (החל מ-633 אלף שקל ל-50TDI קוואטרו). הגרסה החדשה זוכה לעיצוב אגריסיבי יותר, כולל ניפוחי מרכב שמרחיבים אותו ב-10 מ"מ מלפנים וחמישה מאחור, פגושים שונים ותגי RS.

חישוקי ענק ("22) עם צמיגי 235/40 כמובן אינם מספקים, ולכן אודי תציע גם "23 בעיצוב ייחודי עם צמיגי 235/35 בתוספת תשלום. אלו האחרונים מעטרים כמובן את ה-Q8 בכל התמונות שפורסמו.

אודי Q8 מתחזק בגרסת RS


לרכב החדש אורך של 501 ס"מ, רוחב של 200 ס"מ, גובה של 169 ובסיס גלגלים של 300 ס"מ. גולת הכותרת היא כמובן יחידת הכוח - הנעת כלאיים מתונה (MHEV) שמשלבת מנוע בנזין עיקרי עם מערכת חשמל 48 וולט בעלת מצבר זעיר, שיכולה לאגור אנרגיית בלימה לטובת דימום מנוע ממושך בשיוט (עד 40 שניות), לקראת ובזמן עצירה. מערכת החשמל אינה מסוגלת להניע את הגלגלים לבדה.

אודי Q8 מתחזק בגרסת RS


מנוע הבנזין, בנפח 4.0 ליטר ועם צמד מגדשי טורבו, מציע 600 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-81.5 קג"מ בין 2,000 ל-4,500 סל"ד. בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, ה-RS Q8 מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.8 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. לטובת חסכון בדלק, מנוע ה-V8 יכול להפסיק פעולת ארבעה צילינדרים בנהיגה רגועה (נתון תצרוכת דלק לא פורסם).

אודי Q8 מתחזק בגרסת RS


לגרסה החדשה הנעה כפולה שמעבירה 40% מהכוח לפנים ו-60% לאחור בברירת המחדל. בהתאם לתנאי הכביש, מצב הנהיגה הנבחר ופרמטרים נוספים, המערכת יכולה להעביר עד 70% מהכוח לפנים ועד 85% לאחור. ה-RS מצוידת גם בהיגוי לכל ארבעת הגלגלים, מתלי אוויר אדפטיביים עם שינוי גובה של 90 מ"מ בהתאם למצב הנהיגה ומהירות הנסיעה ובלמים ענקיים - 420 מ"מ מלפנים ו-370 מאחור.

אודי Q8 מתחזק בגרסת RS


גרסת ה-RS תוצע ברמת גימור גבוהה, שכוללת מושבים ספורטיביים ואת שפע האבזור שרוכשי רמות האבזור הגבוהות באודי מורגלים אליו. מחיר רכב הפנאי הספורטיבי לא פורסם, וכך גם מועד השיווק בישראל. ביבואנית המותג לא הגיבו לפניית "אוטו" בנושא.