בציון המרבי של חמישה כוכבים דורגו אודי Q7 המחודש, טסלה מודל X, סובארו פורסטר, סקודה אוקטביה החדשה, פורד מונדיאו המחודשת, פורד קוגה החדש, פורשה טאייקאן החשמלית ורנו קפצ'ור החדש. גם פיג'ו 2008 החדש זכה בחמישה כוכבים, אך הציון יורד לארבעה ברמת האבזור הבסיסית (עם בלימת חירום אוטונומית מבוססת מצלמה במקום מצלמה ורדאר). עדיין לא ידוע עם איזו מערכת יוצע ה-2008 בישראל.
ב-Euro NCAP ציינו לטובה את טסלה מודל X, רכב הפנאי החשמלי. הרכב השווה את שיא הניקוד למערכות בטיחות מתקדמות של טסלה מודל 3, 94%, ומחזק את מעמדה של היצרנית האמריקנית כמובילה בתחום. בארגון גם שיבחו את רמת ההגנה של המודל X על מבוגרים (98%), הניקוד השני בגובהו השנה אחרי הקרוסאובר מאזדה CX-30, שזכה בחודש שעבר ב-99%.
צילום: Euro NCAP
ציון לשבח ניתן גם לרמת ההגנה של סובארו פורסטר על ילדים. בארגון ציינו לטובה בהקשר זה גם את סיאט אלהמברה (שנבחן כאחיו התאום פולקסווגן שאראן), זאת בשל רמת תאימות גבוהה מהמקובל להתקנת מושבי בטיחות לילדים. בשל עובדה זו ותוספת מערכת בלימת חירום אוטונומית, ציון האלהמברה נקבע על ארבעה כוכבים - מכובד לגילו ומספיק כדי שב-Euro NCAP ימליצו על מיניוואן זה כמוביל משפחות.
צילום: Euro NCAP
לארגון היו לא רק שבחים הפעם, אלא גם ביקורת שהופנתה בעיקר כלפי ג'יפ רנגייד המחודש. ליתר דיוק, כלפי החלטת FCA (פיאט קרייזלר) להציע את רכב הפנאי הקטן בלי בלימת חירום אוטונומית (AEB) באירופה, אך כן בתוספת תשלום. בהתאם הרנגייד זכה לציון נמוך של שלושה כוכבים בלבד. יש לשים לב עם זאת כי בישראל AEB מוצעת כאבזור תקני.
צילום: Euro NCAP
סדרת המבחנים הבאה תפורסם בעוד כשבועיים. ב-Euro NCAP יתפנו מיד לאחר מכן לתחילת שימוש בפרוטוקול נוקשה יותר, שידרוש רמת הגנה גבוהה עוד-יותר כדי לזכות בכוכב החמישי הנכסף.