ה-GR יאריס מבוססת על הדור החדש של הסופרמיני, אך לוקחת ביצועים כעדיפות ראשונה בכל מובן: היא ארוכה, רחבה ובעיקר הרבה יותר חזקה מכל יאריס ששווקה אי-פעם. באופן יוצא דופן, היא אף מקבלת מרכב ייחודי עם שלוש דלתות, שלא יוצע בדגמי היאריס הרגילים. הסיבה לכך נעוצה בתקנות אליפות הראלי (WRC) של ה-FIA, שמחייבות כי מכונית מרוץ הנכנסת לתחרות תציע מרכב זהה לדגם סדרתי. מכיוון שמחלקת הראלי של טויוטה רצתה שלוש דלתות, נולדה גרסה סדרתית עם מרכב זהה.
בחרטום ה-GR יאריס תמצאו מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין חדש עם שלושה צילינדרים (שלא ישמש את מכונית הראלי), הספק מרבי של 261 כ"ס ומומנט מרבי של 36.7 קג"מ. זה מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות (כן, 0.3 פחות מהונדה סיוויק טייפ R למשל) ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 230 קמ"ש. לא מספיק? ביפן תוצע גם מהדורת "RZ", שתעלה את ההספק ל-272 כ"ס ואת המומנט ל-37.7 קג"מ. נתוני ביצועים לזו לא פורסמו.
גרסת הביצועים החדשה מצוידת בהנעה כפולה עם דיפרנציאלים מוגבלי החלקה (טורסן) לשני הסרנים, ודיפרנציאל מרכזי נשלט אלקטרונית. מערכת ההנעה הכפולה תציע שלושה מצבי נהיגה - רגיל, ספורט ומסלול, ותקבל את כוח המנוע דרך תיבת שישה הילוכים ידנית. על הבלימה יופקדו בלמי דיסק מאווררים מלפנים ומאחור במידות נדיבות (356 עם ארבע בוכנות ו-297 מ"מ עם שתי בוכנות בהתאמה).
ה-GR ארוכה מיאריס רגילה ב-5.5 ס"מ (399.5), רחבה בשישה (180.5) ונמוכה בס"מ (146). בסיס הגלגלים זהה ועומד על 256 ס"מ. על הקשר לכביש יופקדו צמיגי סופר-ספורט במידה של 225/40 עם חישוקי "18 על שני הסרנים.
אם עד כה כל זה נשמע לכם מפתה, לצערנו נאלץ לשפוך קצת מים קרים על ההתלהבות. למרות שהיא מיועדת לשיווק גם באירופה (במספרים נמוכים ועם תג-מחיר אסטרונומי), מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, נמסר כי אין כוונה להציע את ה-GR יאריס בישראל.