פורשה הודיעה על עדכון לדגמי ה-718 קאיימן GTS ו-718 בוקסטר GTS, במסגרתו ניתן מענה לביקורת על מעבר גרסאות אלו למנוע ארבעה צילינדרים. במקומו, גרסאות ה-GTS יציעו מעתה מנוע שישה צילינדרים בוקסר, כפי שהיה בדור הקודם. דגמי ה-718 הבסיסיים (קאיימן, בוקסטר וקאיימן S ובוקסטר S), מוסיפים להציע מנועי ארבעה צילינדרים בוקסר.

במסגרת העדכון, גרסאות ה-GTS המחודשות שודרגו למנוע ה-4.0 ליטר שישה צילינדרים של הקאיימן GT4 ובוקסטר ספיידר. הוא מפיק בגרסאות ה-GTS הספק מרבי של 400 כ"ס (20 פחות מבגרסאות הקצה), מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות ולמהירות מרבית של 293 קמ"ש בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית. נתוני ביצועים לגרסת ה-PDK (תיבה רובוטית כפולת מצמד) לא פורסמו, אך צפויים להיות מעט טובים מכך. גרסה זו תהיה זמינה רק בשלב מאוחר יותר.

כבעבר, דגמי ה-GTS מכוונים כדגמי נהיגה לחובבי נהיגה ספורטיבית בעיקר בכבישים ציבוריים וימי מסלול, מעין חוליה מקשרת בין הדגמים הרגילים לגרסאות ה-GT4 וספיידר הממוקדות נהיגה ספורטיבית במיוחד. ל-GTS מתלים מונמכים ב-20 מ"מ בהשוואה לקאיימן ובוקסטר רגילות, תושבות מנוע אקטיביות נשלטות אלקטרונית ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכנית. הן מצוידות כמובן בהנעה אחורית.

צילום: פורשה

מלבד זאת פורשה מציעה מספק שדרוגים דינמיים וקוסמטיים, חלקם תקניים ואחרים בתוספת תשלום. בין היתר תקבלו ב-GTS צמיגי 235/35-20 מלפנים ו-265/35-20 מאחור, בלמים רגילים קרמיים, מערכת פליטה ספורטיבית (עוד יותר) ועדכוני עיצוב קלים, בהם שינויים לפגושים וחלקי מרכב מושחרים. תגי GTS בכל המקומות הנכונים משלימים את חבילת העיצוב.

צילום: פורשה

מחיר גרסאות ה-GTS עומד בגרמניה על החל מכ-82 אלף יורו כולל 19% מע"מ (כ-316 אלף שקל) והמסירות יחלו במרץ הקרוב. בישראל מועד השיווק ומחיר ה-GTS עדיין אינם ידועים. מחיר 178 קאיימן בסיסית אצלנו עומד על החל מ-479 אלף שקל, ואילו ה-GT4 מתומחרת בהחל מ-815 אלף - ה-GTS תמוצב איפשהו ביניהן.

צילום: פורשה