באיור מופיעה ה-GTD, גרסת הדיזל של הגולף GTI, מכונית שהצטרפה למבחר לראשונה שש שנים אחרי גרסת הבנזין בשנת 1982. היא צפויה להיות דומה עד זהה בעיצוב ל-GTI בנזין, למעט כמובן תגי ה-"GTD" והבדלים קלים נוספים.
פולקסווגן לא מפרסמת בינתיים מידע טכני כלשהו, למעט שה-GTD תציע את מערכת סינון החלקיקים המתקדמת של היצרנית, שכוללת הזרקת תוסף אוריאה (אד-בלו) כפולה. שיטה זו תאפשר לטענת פולקסווגן פליטה נמוכה במיוחד של חנקן חמצני (NOx), הגז הרעיל שהיה במרכז פרשת זיוף נתוני הזיכום "דיזלגייט" של היצרנית. כך היא עובדת:
כפי שפרסמנו בעבר, ממידע שדלף מפולקסווגן עולה כי ה-GTD תציע הספק מרבי של 200 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים, תוספת של 16 כ"ס ביחס לדור היוצא. ה-GTI החדשה, אף היא עם מנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים (טורבו-בנזין), תציע הפעם 245 כ"ס - 25 יותר מהדור היוצא בתחילת דרכו וזהה ל"פרפורמנס" המחוזקת שמשווקת כיום. גרסת הכלאיים הנטענת (GTE) תציע אף היא 245 כ"ס והגולף R הבכירה תציע הספק של 333 כ"ס והנעה כפולה.
הגולף GTD, שלא שווקה מעולם בישראל, לא צפויה להגיע אלינו גם בדור החדש. מועד תחילת שיווק ה-GTI עדיין אינו ידוע.