חוות דעת: סקודה קודיאק 2020
סגמנט רכבי הפנאי הבינוניים מכיל מספר מועט של מתמודדים - וכולם טובים ומוצלחים. אבל ביניהן בלט השנה רכב אחד שבישר על המגמה המשמעותית בתחום השנה, וזה בא לידי ביטוי גם במסירות - סקודה קודיאק.
זהו הדור הראשון של סקודה קודיאק, רכב הפנאי הבינוני של סקודה, שנכון להיום הוא הגדול והבכיר בהיצע המותג. השנה הקודיאק היה הראשון לבשר על מגמת הורדת המחירים בסגמנט. הוא עשה זאת באמצעות הצגת רמת גימור חדשה במחיר אטרקטיבי מבעבר שלא גוררת וויתורים כואבים.
לרוב, במקרים כאלה היינו מצפים לראות מנוע מוחלש אך זה לא המצב במקרה של הקודיאק — הוא מוצע עם אותו מנוע 1.5 ל‘ מוכר ומוצלח (150 כ“ס) המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה — לא נעשו פשרות מבחינת יחידת ההנעה.
גם מבחינת המושבים הוא מוצע בסידור המלא של 7 מקומות ישיבה (5+2) כפי שהיא עד כה. בכך הפך לרכב בעל 7 מקומות הנגיש ביותר בסגמנט מבחינת מחיר והוביל את המתחרים להגיב עם גרסאות משלהם. קודיאק יצר מגמה שהשפיעה על כל הסגמנט.
אז, כאמור, מדובר באותו קודיאק מוכר ומוצלח שמוצע כעת במחיר אטרקטיבי בהרבה מבעבר. הוא מרווח, איכותי, בעל איכות נסיעה גבוהה ועם מקום לשבעה — וכל זה כנראה מדבר לקהל הישראלי. בשנת 2019 הוא הוביל את המסירות בסגמנט כאשר סקודה מסרה כ-4,400 יחידות מקודיאק, כמעט פי 6(!) מהמתחרה הבא בתור אחריו.
ולמי שרוצה יותר, קודיאק מוצע כמובן גם היום בגרסאות עשירות וחזקות יותר עם מגוון רחב של מנועים ורמות גימור. החל באותו 1.5 ל‘, דרך 2.0 ל‘ בעל 190 כ“ס ודיזל בנפח 2.0 ל‘ עם 150 כ“ס או 190 כ"ס. באירופה ישנה גם גרסת RS חמה וספורטיבית עם מנוע דיזל המפיק לא פחות מ-240 כ“ס.
בקיצור, מדובר ברכב איכותי, בעל יחידות הנעה מתקדמות שיצר מגמת הוזלה משמעותית שהשפיעה על כל הסגמנט בשנת 2019. זה הופך את סקודה קודיאק ליותר מראוי לתואר ’אוטו השנה של ישראל 2020 בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים‘.