הנעת הכלאיים משלבת מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין עם 150 כ"ס ומנוע חשמלי עם 116 כ"ס. יחד הם מפיקים 245 כ"ס ו-40.8 קג"מ, מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות ולמהירות מרבית של 225 קמ"ש. מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 13 קילוואט-שעה מספקים טווח חשמלי של עד 60 ק"מ בין טעינות.
כיאה לגרסה ספורטיבית, האוקטביה RS החדשה מצטיידת בעיצוב ספורטיבי עם פגושים שונים, חישוקים גדולים ("18 או "19 בתוספת תשלום), מסיטי רוח וספויילרים וכמובן תגי "RS", שמלווים לראשונה גם בתגי מותג החשמליות של סקודה, "iV".
בצד הדינמי, מלבד תוספת הכוח יש גם מתלים ספורטיביים והיגוי בעל יחס העברה משתנה. בתא הנוסעים תמצאו בין היתר מושבים ספורטיביים, אפשרות לדוושות אלומיניום וגם תיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת מצמד עם בורר אלקטרוני זעיר (אין גרסה ידנית).
סקודה תשיק ככל הנראה בהמשך גרסאות נוספות של האוקטביה RS, ללא סיוע חשמלי. מידע רשמי על כך לא פורסם בשלב זה. בהקשר זה נציין כי קופרה לאון ופולקסווגן גולף החדשות מציעות גם גרסאות בנזין (2.0 ליטר) עם עד 310 כ"ס.
לצד ה-RS הספורטיבית, סקודה הודיעה גם על גרסאות כלאיים מתונות חדשות של האוקטביה, תחת השם "e-TEC". אלו יציעו מנוע 1.0 או 1.5 ליטר טורבו-בנזין עם 110 או 150 כ"ס בהתאמה, סיוע חשמלי בשיוט, בלימה והאצה (אך לא הנעה ישירה של הגלגלים לבד) ומערכת חשמל 48 וולט, בנוסף למערכת ה-12V המשמשת לאביזרים. לפי סקודה, מערכת הכלאיים החדשה תחסוך עד 0.4 ליטר בנזין לכל 100 ק"מ נסיעה במסלול התקינה האירופאי.