בסקירות הקודמות:
טויוטה קורולה
מאזדה 3
רנו קליאו
ניסאן קשקאי
סקודה אוקטביה
רנו פלואנס
קיה פיקנטו
טויוטה אוריס
קיה ספורטאז'
יונדאי איוניק
_________________________________
סקירה זו מתייחסת לדור השלישי של רנו מגאן, בתצורת הסטיישן השימושית.
טווח שנים: 2008-2015 (בישראל: 2012-2015)
מחיר התחלתי: 2012, דיזל – 33,000 שקלים (לוי יצחק), 28,000 שקלים (יד 2)
2014, בנזין – 38,000 שקלים (לוי יצחק), 42,000 שקלים (יד 2)
מרכב: סטיישן
מנועים: בנזין 1.2 ליטר, 132 כ"ס; דיזל 1.5 ל', 110 כ"ס
תיבות הילוכים: דו-מצמדית 6 הילוכים
רנו הציגה את המשפחתית הקומפקטית שלה, רנו מגאן, גם בגרסת סטיישן, ב-1996. הדור השלישי שלה ראה אור ב-2008 ויוצר עד 2015. בסוף 2012, לאחר שהדגם כבר עבר מתיחת פנים, הגיעה לישראל גרסת הסטיישן שנקראה "איסטייט", וזו שווקה עם מנוע דיזל. במחצית 2014 החל שיווקה של הסטיישן עם מנוע בנזין. יחידות מגרסת הסטיישן שווקו גם ב-2016, לאחר הצגת הדור החדש, ששיווקו החל באמצע 2017.
עיצובה של הסטיישן הזו פשוט ומשדר תכליתיות. בסיס הגלגלים שלה, 270 ס"מ, ארוך מזה של גרסת חמש הדלתות; והאורך הכללי, 457 ס"מ, מכובד. שני נתונים אלה מסדרים לסטיישן תא מטען בנפח יעיל של 524 ליטר, ואותו ניתן להגדיל באמצעות השטחת המושבים עד לכ-1600 ליטר.
הסטיישן הוצעה, כבר אמרנו, עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר סופר-חסכן או עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר 4 צילינדרים המייצר 132 כ"ס שהעניק לה ביצועים נאים.
ביצועים
בגרסת הדיזל סבירים, אבל על ההספק הנמוך מפצה נתון מומנט נדיב, והתיבה הדו-מצמדית יעילה ופועלת באופן חלק. גרסת הבנזין עדיפה משמעותית על גרסת הדיזל בכל הקשור לביצועים, ואלה מספקים גם בתוואי הררי, והיא גם שקטה ממנה. המנוע משתלב היטב עם התיבה.
צריכת הדלק
פה היוצרות מתהפכות. גרסת הבנזין מציגה נתון סביר של כ-10 ק"מ לליטר בנהיגה תחת עומס וסביב 15 ק"מ לליטר בשיוט רגוע. מנוע הדיזל לעומת זאת חסכוני מאוד וניתן בקלות להגיע לנתון משולב של יותר מ-16 ק"מ לליטר ויותר מ-20 ק"מ לליטר בשיוט.
נוחות הנסיעה
טובה למדי בעיר והן מחוצה לה, על מהמורות קטנות, גדולות וגם על גלי כביש. איכות הנסיעה מתעלה פחות, עם רעשי כביש נוכחים, קצת רעשי רוח ונוכחות של מנוע הדיזל.
חיים משותפים
עיצוב סביבת הנהג בסיסי ביותר, הוא לא נראה מעודכן גם בשנים בהן הרכב נמכר כחדש והצבע השחור אינו מוסיף. עם זאת איכות החומרים וההרכבה בסדר גמור. הנדסת האנוש בינונית, והמושב סביר. הדגם הוצע ברמות גימור 'אקספרסיון' ו'אקספרסיון PSR', כאשר האחרונה כוללת גג שמש מופעל חשמל וחישוקים קלים, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. הפרש המחירים המקורי היה 4000 שקלים.
המרחב מאחור סביר, מרווחי הברכיים טובים ומרווח הראש נפגע מעט בגלל גג השמש הנפתח.
לתא המטען נפח מכובד ביותר של 524 ליטר, טוב לכל צורך משפחתי והוא נוח מאוד לשימוש. השטחת המושבים מגדילה את הנפח ליותר מפי שלושה.
רכישה
לפי המחירון לוי יצחק, מחירה של רנו מגאן סטיישן מתחיל בכ-33,000 שקלים לגרסת הדיזל של 2012 וב-38,000 שקלים לגרסת הבנזין של 2014.
לפי מחירון יד2, מחירה של רנו מגאן סטיישן מתחיל בכ-28,000 שקלים לגרסת הדיזל של 2012 וב-42,000 שקלים לגרסת הבנזין של 2014.
מחירי היחידות האחרונות שנמכרו ב-2016 (דגמי 2015) לפי לוי יצחק הם כ-57,000 שקלים לשתי הגרסאות, ולפי יד2 מגיעים עד ל-56,000 שקלים לבנזין, 62,000 לדיזל.
מחירים אלה הם לפני הפחתות של מספר בעלים, נסועה, סוג שימוש וכולי. מגאן סטיישן הוצעה לציי רכב בשנים בהן הייתה גרסה זו מבוקשת במיוחד.
שגרת אחזקה, עלויות
לפלואנס מרווח טיפולים שגרתי של שנה/15,000 ק"מ, מחיר האחזקה נמוך יחסית, אך התיבה הדו-מצמדית סבלה מבעיות אמינות, והיצרן לא העניק לה אחריות מורחבת (כמו אחרים במקרים דומים).
עלות ביטוח
נמוכה יחסית, אך היעדר מערכות בטיחות עדכניות אינו מאפשר להעניק לה פרמיה מופחתת.
כדאיות, גרסה מומלצת
רנו מגאן סטיישן מביאה עמה מבנה שימושי, אבזור נוחות מכובד ביותר ברמת הגימור הגבוהה, חיסכון רב מאוד בצריכה בגרסת הדיזל וביצועים נאותים בגרסת הבנזין. חשוב לברר את היסטוריית הטיפולים, בעיקר של התיבה. המחיר בפועל בשוק המשומשות עושה את רנו מגאן להצעה ראויה לשיקולה של משפחה הרוצה רכב שימושי בתקציב שאינו גבוה.