החזית הסינית
"בחזית הסינית" אומר דני שביט, "השקנו בתחילת השנה את EV החשמלי של MG ZS, עד שנעצרנו בגלל הקורונה. מכרנו יותר מ-300 מכוניות חשמליות, כל הכמות שקיבלנו, והיינו למותג החשמלי המוביל בישראל. קיבלנו משלוח נוסף שנכנס לארץ ערב ההשבתה, אך באופן טבעי הפעילות הצטמצמה. לי אין ספק שאנחנו נגדיר את אמת המידה לרכב החשמלי בארץ לפחות בשנה וחצי הקרובות. לאחר מכן אחרים ייכנסו לתחום זה, אבל בתקופה הזו ZS EV יהיה הרכב הנמכר בישראל בתחום זה, ויטביע חותם כרכב שהניע את המהפכה החשמלית בארץ.
"בהמשך השנה אמור להגיע לכאן HS בגרסה היברידית נטענת, ובתחילת 2021 מרבל X. (ה-HS הוא רכב פנאי קומפקטי עם בסיס גלגלים של 272 ס"מ" שיגיע גם בגרסת בנזין; מרבל X הוא רכב פנאי חשמלי גדול עם בסיס גלגלים של 280 ס"מ; א.ש). בעוד שלוש או ארבע שנים מהיום תהיה MG בעשירייה הראשונה של המותגים הנמכרים בארץ, מכיוון שלסינים יש רצון להיכנס בפוזיציה חזקה. ולסינים, כמו לסינים, כאשר יש להם רצון כזה, הם יודעים לתת את הכלים. היום הם מוכנים לכך, זה חלק מתהליך שהם עוברים באירופה, וגם שם הם יגיעו למיקום מאוד גבוה.
"אני מעריך שבחודש-חודשיים הקרובים נדע אילו הזדמנויות הם יכולים לייצר – לא רק הם אלא כל יצרני המזרח. אנחנו נהיה חלק ממהלך שלם".
מה למדתם מהשקת הדגם החשמלי?
"למדנו המון. חצי השנה האחרונה הייתה מבחינתנו בית ספר לאיך משיקים מותג חשמלי ואיך נותנים מענה ללקוחות. בנקודת הפתיחה, כשעוד לא השקנו פיזית את הרכב, הוצפנו בפניות, וכאשר התחלנו לענות גילינו שהשיחות אינן אורכות שלוש דקות כמו אלה העוסקות ברכב רגיל, אלא שלושים דקות. בעקבות זאת עשינו שני מהלכים: פתחנו מדור באתר עבור השאלות שנשאלו בתכיפות הגבוהה ביותר עם התשובות. בנוסף, ערכנו מספר מפגשים עם לקוחות פוטנציאליים, ואותם העלינו לפייסבוק. לכל מפגש הגיעו כ-150 אנשים וצפו בו כ-1500. עשינו גם מפגשים עם משתמשי הקצה בחברות ליסינג גדולות, וכולם נכנסים לתהליך. למדנו שבעצם אנחנו מלמדים את השוק איך להתנהג עם רכב חשמלי, והיינו למובילי שוק בהיבט של לימוד והטמעה.
"מנגד, החסם העיקרי הוא הסיפור של עמדות טעינה. ב-2019 פורסמו שישה 'קול קורא' להתקנת עמדות טעינה, מהם יושמו אולי 7%, וזה כרגע החסם המרכזי בהכנסת הרכב החשמלי בהיקף גדול. אנחנו יודעים לטפל בחסמים, אבל יש לקוחות שאנו אומרים להם 'רכב חשמלי זה לא בשבילך', ואנחנו אומרים מראש שרכב חשמלי אינו מתאים לכל האוכלוסייה. הצוות שלנו מאוד מקצועי באופן בו הוא מברר את הפרופיל של הלקוח, כדי להבטיח שאם הוא ירכוש את הרכב תהיה לו חווית נהיגה ושימוש שאינה פחות ממצוינת. הכוונה היא שהלקוחות יהיו שגרירים שלנו".