כאמור, הקונה מצויד באותה חטיבת כוח שמוכרת לנו מהאיוניק (ומהנירו) וזו משלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר למנוע חשמלי — הספק המשולב עומד על 141 כ"ס. לרכב תיבה רובוטית עם שישה הילוכים שישה הילוכים. הביצועים, כצפוי, פחות טובים משל גרסת הטורבו המוכרת (171 כ“ס) עם מהירות המרבית נמוכה יותר של 160 קמ“ש (210 לטורבו) ונתון תאוצה למאה קמ"ש של 11.2 שניות (7.5 שניות בטורבו).. צריכת הדלק הבין עירונית היא 25.6 ק“מ לליטר והציון הירוק הוא 2. הקונה מגיע עם חישוקי 16 אינץ‘ בלבד, חישוקי 18 אינץ‘ הקיימים באירופה היו מוציאים אותו מקבוצה 2 במיסוי הירוק.
בתא הנוסעים ההבדלים מינוריים, והם כוללים בעיקר בגוונים וחומרים שונים לפרטים מסוימים. כן ישנו כפתור שונה לבלם היד החשמלי (כמו בקונה החשמלית). השינויים עם זאת אינם פוגעים במרחב מאחור וגם לא בחלל השימושי למטען, כך יונדאי. מיכל הדלק הצטמצם מ-50 ל-38 ליטר.
כאמור, לגרסה ההיברידית חישוקי קלים בקוטר 16 אינץ‘, מערך מולטימדיה מקורי עם צג מגע בגודל 7 אינץ‘ ובקרת אקלים כסטנדרט. לרמת הגימור 'פרסטיג' יש גם מפתח חכם ועוד. האבזור הבטיחותי כולל מערכת בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב כסטנדרט, כאשר רמת הגימור ’פרסטיג' מוסיפה גם ניטור כלי רכב בשטח מת (מהצדדים, כולל תנועה חוצה בנסיעה לאחור).
קונה 1.6 ליטר 'פרמיום' יעלה 140,000 שקלים לעומת 127,000 שקלים ל- 1.6 טורבו ואילו ברמת גימור זהה. מחירו של קונה היברידי ברמת גימור 'פרסטיג'' נקבע על 143,000 שקלים לעומת 134,000 שקלים לגרסת הטורבו באותה רמת גימור.
גם לציי רכב
הגעת הגרסה ההיברידית מסמנת עבור היבואנית גם כניסה לתחרות בשוק ציי הרכב עם הקונה. "פספסנו את ה‘מומנטום ההיברידי' שהיה בתחילת השנה (יבואנים הצטיידו במלאי כדי למכור את הכלים ההיברידיים במחירים שלפני עלית המס א.ש.), אבל הרכב הזה יעשה עבודה טובה בציי הרכב עם מכירות של מספר אלפים בשנה“ אמר ניר גרוסמן, ראש חטיבת יונדאי, בהצגת הרכב. בכלמוביל מאמינים שבתחילת הדרך תהיה דרישה שווה לגרסה ההיברידית ולטורבו המוכרת ואולם בהמשך הנתח ההיברידי עשוי להגיע ל-65% ממכירות הדגם בישראל.
*פורסם ב-17.05.20 (נוספה סקירת וידאו)