בחמשת החודשים הראשונים של 2020 נמסרו בישראל 98,077 מכוניות, נתון הנמוך ב-28% מזה של התקופה המקבילה אשתקד.
מותגים
אין שינויים במיקום עשרת המותגים המובילים בישראל, ואלה שומרים על אותו סדר כפי שהיה עם סיום חודש אפריל. קביעה זו נכונה גם ביחס לסדר המסירות בחודש מאי של ששת המותגים הראשונים. למרות הירידה של כלל השוק, בולטות סיאט ושברולט במגמת צמיחה ביחס לשנה שעברה, הראשונה בין השתיים באופן ניכר.
עוד יצוינו ביחס לחודש מאי, ירידה דרמטית של מאזדה, שמיקמה אותה במקום ה-12 בטבלה החודשית, ושל ניסאן שמצאה עצמה במקום ה-16. במצעד המכירות החודשי, בולטות סיטרואן ופיג'ו, שהתמקמו במקומות השמיני והתשיעי.
עוד יצוינו
אלה המסירות של חמשת המותגים הנמצאים במקומות 11-15 במהלך חמשת החודשים הראשונים של 2020, וגם בחודש החולף: רנו – 3311 יחידות, 289 במאי; סיטרואן – 2730 יחידות, 374 במאי; פיג'ו – 2223 יחידות, 349 במאי; פולקסווגן – 1707 יחידות, 205 במאי; סובארו – 1681 יחידות, 207 במאי.
במוניות, שיש להן רישוי נפרד, בולטים חמשת המותגים הבאים האחראים ל-89% מכלל המסירות בענף (1361 מכוניות): סקודה – 402 יח'; מרצדס – 304 יח'; רנו – 236 יח'; סיטרואן – 171 יח'; טויוטה – 103 יח'.
מותגי יוקרה
מותג אודי רשם עלייה ביחס לשנה שעברה, אבל בחודש שחלף החליף מקום עם מרצדס (גם בטבלה הכללית) בגלל פער של יחידה אחת; בניכוי הדגמים המסחריים, אודי עדיין מובילה. עם זאת, ב.מ.וו, מסרה במאי יותר מכוניות יוקרה מאשר שאר המותגים. וולוו ממשיכה לשמר מגמת עלייה במסירות. למקום החמישי בטבלה, בזכות נתונים טובים בחודש מאי (וטובים מאלה של אודי), נכנס מותג ג'יפ, מחליף מיקום עם לקסוס.
עוד יצוינו
מבין מותגי היוקרה, נמצאים במקומות 6-10 המותגים הבאים, וצמודים להם נתוני המסירות בחמשת החודשים הראשונים של 2020: לקסוס – 634 יחידות; לנד רובר – 224 יחידות; מיני –170 יחידות; קדילאק – 170 יחידות; יגואר – 98 יחידות.