הסקאוט מבוססת על האוקטביה סטיישן. בראש השדרוגים תמצאו הגבהה של 15 מ"מ למרכב, לטובת יכולת משופרת בשבילים (לא טכניים במיוחד כמובן). לכך מצטרף מיגון גחון ובצד הקוסמטי קישוטי "שטח" שונים. בין היתר תמצאו חישוקי "18 או "19 בעיצוב חדש, חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים וסף הדלתות, פגושים שונים ועוד.
סקודה מציעה את האוקטביה סקאוט עם מבחר מנועים: בבסיס תמצאו מנוע דיזל 2.0 ליטר עם 115 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית, מעליו גרסת בנזין (1.5 ליטר) עם 150 כ"ס ותיבה דומה. לשתיהן הנעה קדמית, כך גם לגרסת הכלאיים המתונה הראשונה בתולדות הסקאוט, עם אותו מנוע בנזין וסיוע חשמלי בעיקר בגלישה ועמידה. לזו תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד.
בפסגת ההיצע שתי גרסאות הנעה כפולה עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד: 2.0 ליטר בנזין עם 190 כ"ס והחזקה מכולן - 2.0 ליטר דיזל עם 200 כ"ס. לפי סקודה, זו האחרונה מסוגלת לגרור נגרר במשקל של עד שני טון.
חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי שיווק האוקטביה סטיישן בישראל יחל בסוף השנה הנוכחית, בעוד לגבי הסקאוט עוד לא התקבלה החלטה. סקודה תפרסם פרטים נוספים על הגרסה החדשה בחודש הבא.