לצורך כך עושה ה-K5 שימוש בפלטפורמה חדשה שנקראת N3, ומציגה ממדים גדולים יותר מהאופטימה היוצאת בכל הכיוונים (כ-5 ס״מ באורך ובבסיס הגלגלים, 2.5 ס״מ ברוחב), פרט לממד הגובה שצנח ב-2 ס״מ. הפרופורציות המחודשות מעניקות לה יציבה רחבה יותר, שמשתלבת היטב עם עיצוב אגרסיבי שמזכיר את האחות הגדולה, הסטינגר - וגם קצת את דודג׳ צ׳ארג׳ר הכוחנית. בפרופיל מציגה ה-K5 צדודית פאסטבק ייחודית, תואמת לכיול הספורטיבי-יחסית שמבטיחה היצרנית.
מתחת לעור שוכנים שני מנועי טורבו-4 צילינדרים, 1.8 ליטר המספק 180 כ״ס ו-30 קג״מ, ו-2.5 ליטר המנפק 290 כ״ס מרשימים ומומנט של 43 קג״מ. באופן מעניין, הם יוצעו עם תיבות אוטומטיות שונות: פלנטרית-8 הילוכים בגרסת ה-1.8 ל׳ ורובוטית כפולת-מצמדים ״רטובים״ עם 8 הילוכים בוורסייה החזקה. הנעה כפולה - פריט חשוב בצפון אמריקה המוצע רק במיעוט ממתחרות הקטגוריה - תוצע כאופציה ברמות הגימור הגבוהות. נתוני ביצועים מלאים טרם פורסמו, אך אנשי קיה מתגאים בכך שהגרסה הבכירה מזנקת ל-60 מייל/שעה (96 קמ״ש) ב-5.8 שניות, ומבטיחים שבסתיו הקרוב תושק גרסת GT ספורטיבית עוד יותר.
עיצוב הפנים פחות אגרסיבי ויותר שמרני מזה החיצוני, ויוצע בחמש רמות גימור. רמות האבזור הבסיסיות יצוידו במסך 8 אינץ׳ מרכזי עם חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדואיד אוטו, לראשונה בקיה. ברמות הגימור הבכירות תקבלו אומנם מסך 10.25 אינץ׳, אך באופן תמוה, תצטרכו לחבר את הסלולרי עם כבל כדי ליהנות מקארפליי וממקבילו האנדרואידי... גג שמש פנורמי מוצע כסטנדרט ואופציות בתשלום יכללו, בין היתר, תפעול קולי, מערכת סטריאו של Bose וטעינה אלחוטית לסלולרי.
בתחום הבטיחות, ה-K5 תצויד תקנית בהתרעת התנגשות קדמית כולל חמיקה ממכשול, ובמערכת לשמירת נתיב. בנוסף, יוצעו כאופציה מנגנון התרעה לשטח מת במראות, התרעת הולכי רגל בנסיעה לאחור, מערכת למניעת התנגשויות בחניה ובקרת שיוט אקטיבית מבוססת GPS.
ה-K5 תיוצר במפעלי קיה בקוריאה ובארה״ב ותגיע לאולמות התצוגה באמריקה בהמשך השנה.