בדומה ליאריס קרוס שהושק לאחרונה, וכמשתמע משמו, הקרוס מבוסס על טויוטה קורולה המשפחתית וחולק בסיס גלגלים (263.9 ס״מ) זהה ל-CH-R. ממדיו (446 ס״מ לאורך, 182.5 ס״מ לרוחב ו-162 ס״מ לגובה) מציבים אותו קצת מעל ה-CH-R, אך תא המטען (440-487 ליטרים) גדול משמעותית מזה של האח הקטן (377 ל׳). העיצוב, שמרני וקונבנציונלי יותר, ומזכיר קצת גרסה מוקטנת של הראב 4.
בתאילנד, מוצע הקורולה קרוס החדש בשתי גרסאות 1.8 ל׳ - מנוע בנזין המפיק 140 כ״ס והיברידי המספק 122 כ״ס (בדומה לפריוס). שני המנועים משודכים לתיבה רציפה ולהנעה קדמית, ונעשה שימוש במתלה אחורי מסוג קורת פיתול - לעומת עצמות עצה כפולות בקורולה - עניין שככל הנראה התבצע על מנת לחסוך בעלויות ולהגדיל את נפח תא המטען. עם זאת, בהתחשב בוורסטיליות של פלטפורמת הקורולה, אין מניעה שבעתיד יוצע הקרוס עם מנועים חזקים יותר והנעה כפולה.
לעת עתה אין מידע רשמי אם הקורולה קרוס יעשה עליה לארץ, אך אנשי היצרנית רמזו כי הם מתעתדים לשווק את הרכב באירופה ובאמריקה - עניין שיגדיל את סיכויי הגעתו לישראל.