בשבעת החודשים הראשונים של 2020 נמסרו בישראל 141,990 מכוניות, נתון הנמוך ב-21.6% וב-39,085 מכוניות מזה של התקופה המקבילה אשתקד (181,075 יחידות).
מותגים
אין שינויים במיקום עשרת המותגים המובילים בישראל בסיכום שבעת החודשים הראשונים של 2020, ואלה שומרים על אותו סדר כפי שהתארגן במהלך חודש אפריל.
שני המותגים הראשונים במסירות חודש יולי שייכים לאותו קונצרן: יונדאי במקום הראשון, קיה במקום השני, ואילו טויוטה במקום השלישי. במקומות הרביעי והחמישי שני מותגים השייכים לאותה קבוצה: סקודה וסיאט. מיצובישי ומאזדה בהמשך עם נתון מסירות ארבע-ספרתי. במקומות שמונה עד עשר במסירות יולי: סוזוקי, ניסאן, רנו.
בעשירייה הראשונה חמישה מותגים עדיין עם ירידה של למעלה מ-20% (יונדאי, טויוטה, קיה, מאזדה, סוזוקי); אחד עם ירידה של כ-15% (מיצובישי), ואחד עם ירידה חד-ספרתית (סקודה), ומנגד מותג עם ירידה הקרובה ל-40% (ניסאן). למרות הירידה של כלל השוק, בולטות סיאט ושברולט במגמת צמיחה ביחס לשנה שעברה, הראשונה מהן בשיעור הגבוה מרבע.
עוד יצוינו
אלה המסירות של חמשת המותגים במקומות 11-15 במהלך שבעת החודשים הראשונים של 2020, וגם של חודש יולי: רנו – 4507 יחידות, 644 ביולי; סיטרואן – 3976 יחידות, 553 ביולי; פיג'ו – 3339 יחידות, 575 ביולי; פולקסווגן – 2672 יחידות, 498 ביולי; סובארו – 2540 יחידות, 447 ביולי.
במוניות, שיש להן רישוי נפרד, נמכרו ביולי 102 יחידות. חמשת המותגים הבאים אחראים ל-91% מכלל המסירות בענף, 1678 מוניות: סקודה – 517 יח'; מרצדס – 385 יח'; רנו – 299 יח'; סיטרואן – 204 יח'; טויוטה – 124 יח'.
מותגי יוקרה
מותג אודי מסר בשבעת החודשים הראשונים של 2020 פחות מאשר בתקופה באותה תקופה ב-2019, אבל עדיין שומר על מקומו הראשון בין מותגי היוקרה, ממוקם במקום ה-16 הכללי ומקדים במקום אחד את מרצדס. ב.מ.וו, במקום ה-19 הכללי. קאדילק (מקום שמיני בין מותגי היוקרה) החליפה מקום עם מיני.
עוד יצוינו
מבין מותגי היוקרה, נמצאים במקומות 6-10 המותגים הבאים, וצמודים להם נתוני המסירות בשבעת החודשים הראשונים של 2020: ג'יפ – 910 יחידות; לנד רובר – 325 יחידות; קדילאק – 285 יחידות; מיני – 275 יחידות; אלפא – 182 יחידות.