חצי שנה אחרי שנהגנו באירלנד באבות טיפוס מוסווים של אניאק iV החשמלי, חושפים הצ'כים את הדגם החדש.
אניאק מעט קצר מהקודיאק המוכר: אורך בסיס הגלגלים הוא 276.5 ס"מ ואורך הרכב 465 ס"מ; בקודיאק 279 ס"מ ו-470 ס"מ בהתאמה. הרוחב 188 ס"מ, זהה לזה שבקודיאק, והגובה 162 ס"מ, נמוך ב-5 ס"מ. התוצאה היא פרופורציות דינמיות יותר וצללית אלגנטית יותר. נפח תא המטען הוא 585 ליטרים (593 ל' בקודיאק עם 5 מושבים).
הגישה של MEB
כמו שכבר ציינו, הדגם החשמלי החדש מבוסס על הפלטפורמה החשמלית הייעודית MEB של קבוצת פולקסווגן, שנחשפה עם הצגת פולקסווגן ID.3. החלוקה הבסיסית לגרסאות בדגמים אלה מבוססת על מנוע חשמלי אחד והנעה אחורית, או שני מנועים והנעה כפולה במהדורות החזקות.
הדגם החדש מוצע בשפע של גרסאות הספק וטווח, ואלה האופציות לפי החלוקה הבסיסית הנ"ל.
מנוע אחד, הנעה אחורית. במבנה זה, שלוש גרסאות: '50', עם הספק של 148 כ"ס, 0 ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות, סוללות 55 קוט"ש, טווח של 340 ק"מ; '60', עם הספק של 179 כ"ס, 0 ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות, סוללות 62 קוט"ש, טווח של 390 ק"מ; '80' עם הספק של 204 כ"ס, 0 ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות, סוללות 82 קוט"ש, טווח של 510 ק"מ
שני מנועים, הנעה כפולה. במבנה זה, שתי גרסאות: '80X' עם הספק של 265 כ"ס, 0 ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות, סוללות 82 קוט"ש, טווח של 460 ק"מ; 'RS' עם הספק של 306 כ"ס, 0 ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות, סוללות 82 קוט"ש, טווח של 460 ק"מ.
המהירות המרבית היא 160 קמ"ש בכל הגרסאות, פרט ל-'RS' המגיעה ל-180 קמ"ש.
לסוללות אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ.
עיצוב ועוד
המראה החיצוני של הרכב נאה לעין, אך עוקב אחר קווי העיצוב העכשוויים של סקודה. סביבת הנהג יותר מיוחדת, מאוד נקייה בעיצובה, מבוססת על משטחים גדולים ורכים (כולל אפשרות לדיפון עור מלא), ובולט בה צג "13 ענק. דרך הצג יתופעלו כמעט כל מערכות הרכב.
המחוונים לעומת זאת קטנטנים ויוצרים מופע מתקדם. הדגם מוצע עם שפע של רמות גימור, ובקצה ההיצע הוצאה מוגבלת של 1895 יחידות בשם "מהדורת המייסדים" (Founders Edition). המספר מציין את שנת הייסוד של המפעל המקורי, והמייסדים הם לורין וקלמנט שייסדו אותו לפני 125 שנים; השם סקודה (Škoda) הוא של המשפחה שרכשה את המפעל ב-1925.
בסקודה ישראל מקווים כי הדגם החשמלי החדש והמאוד חשוב עבורם ינחת בישראל עם תחילת 2022.