הסיבה לעיכוב בשיווק המקומי היא במאמצים שעשה היבואן בשיתוף היצרן כדי שהמכונית תעמוד בדרישות הכניסה לקבוצה 2 במיסוי הירוק, דבר המבטיח לה הקלות גדולות במיסוי ותג מחיר תחרותי. הדגם שישווק כאן מבוסס על תקינה קנדית.
בסיס עולמי
הדור החדש של סונטה מבוסס על פלטפורמה חדשה (N3), ונסמך על בסיס גלגלים הגדול ב-4 ס"מ מקודמו, ומגיע ל-284 ס"מ. גם האורך גדל ב-4 ס"מ, ואורכה של הסונטה החדשה 490 ס"מ. הרוחב קטן ב-0.5 ס"מ ל-186 ס"מ, ואילו הגובה ירד ב-3 ס"מ, ל-144.5 ס"מ.
עם זאת, השינוי הגדול ביותר הוא בעיצוב, הוא מושך בהרבה מאשר זה של הדגם הפורש, ומעבר לפרופורציות הטובות בהרבה, המכונית החדשה דומה לדגמי סדאן-קופה כמו שיש למותגי היוקרה. לדגם החדש לא רק עיצוב מרשים אלא גם מבנה יעיל מבחינה אווירודינמית עם מקדם גרר של 0.24.
בגרסה ההיברידית מצויד הרכב במנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר חדש מסדרת "סמארט סטרים", וזה מייצר 152 כ"ס ו-19.8 קג"מ (5000 סל"ד); המנוע החשמלי מייצר 51 כ"ס ו-20.9 קג"מ (0-1770 סל"ד); התפוקה המשולבת היא 192 כ"ס ו-37.5 קג"מ (1770 סל"ד). התיבה אוטומטית עם שישה הילוכים וההנעה קדמית.
כל אלה מסדרים לסונטה האצה של 9.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 200 קמ"ש, וצריכת הדלק היא 21.7 ק"מ/ל'.
לפי יונדאי הסונטה החדשה משופרת מקודמתה בכל הקשור לשקט ולעידון הנסיעה.
היצע מקומי
סונטה מוצעת בישראל בשתי רמות גימור: 'פרמיום', 'לימיטד'. ל'פרמיום' – שמחירה 182,000 שקלים – חישוקי "17, תאורת לד, מולטימדיה עם צג "8, מערכת אודיו של בוז, ריפוד עור, תצוגה עילית, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית ועוד.
סונטה ברמת הגימור 'לימיטד' – המוצעת ב-196,000 שקלים – גם גג פנורמי, אוורור למושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג, מחוונים מוקרנים ומצלמות היקפיות. כאן יצוין כי כנראה ניתן יהיה להזמין גג סולארי במקום הגג הפנורמי.
בתחום הבטיחות המפרט עשיר ביותר, וזה כולל בלימה אוטונומית, סיוע במניעת תאונה בכניסה לצומת, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי אקטיבי לשטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, חיווי למניעת שכחת ילדים מאחור ועוד. ברמת הגימור 'לימיטד', גם בלימה אוטונומית בחניה, הקרנה במחוונים של תמונת השטח המת עם הפעלת האיתות.
יונדאי סונטה 2020 מוצעת עם אחריות מלאה של 5 שנים או 100,000 ק"מ ו-7שנים או 150,000 ק"מ למערכת ההיברידית.
תזמון ונוסחאות
תזמון ההגעה ומכירת המכוניות בהמשך ראויים להתייחסות. משלוח ראשון של מכוניות יגיע באמצע אוקטובר, כאשר הכוונה היא להביא 2000 כלים עד סוף השנה. היבואן ישחרר אותם מהמכס – והם יימכרו גם במהלך 2021.
הסיבה לכך היא השינוי בנוסחת המיסוי הירוק שתוציא את הסונטה מקבוצה 2 פעם נוספת עם תחילת 2021. היבואן בטוח שעם סיוע היצרן, גם באמצעות הפחתה קלה במשקל, דבר שיושג בחלקו במעבר לחישוקים קטנים יותר, הוא יוכל להכניס שוב את הדגם לקבוצה 2. גרסה מעודכנת זו, ממנה יופחתו פריטים מסוימים, תגיע כנראה באמצע השנה הבאה. יצוין כי גם בגיחות הקודמות של הסונטה ההיברידית, הופסק שיווקה בארץ בגלל יציאתה מקבוצה 2.