היכרות עם דור חדש
סנטרה החדשה הוצגה לפני שנה בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס, שש שנים לאחר קודמתה, ופגשנו בה עוד קודם כסילפי בסין. הדור החדש מבוסס על הפלטפורמה המודולרית CMF של רנו-ניסאן, המשרתת גם דגמי רנו מוכרים כמו מגאן, סניק, קדג'אר.
בסיס הגלגלים, 271 ס"מ, גדול בס"מ מקודמו והוא אחד הארוכים בין המשפחתיות. האורך גדל ממש במעט, ב-0.5 ס"מ ל-464 ס"מ, ואילו הרוחב בהרבה: 182 ס"מ, 6 ס"מ יותר. הגובה ירד ולא במעט, מ-150 ס"מ ל-145 ס"מ. כל אלה יוצרים פרופורציות יותר דינמיות. נפח תא המטען קטן במעט, 405 ליטרים לעומת 427 ליטרים בדור הפורש.
השינויים משמעותיים גם מעבר לנראה. מאחור, המתלה הוא רב-חיבורי במקום קורת מתח, והמנוע גדול, חזק וחסכוני מקודמו. לסנטרה מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר שמייצר 149 כ"ס ו-20.2 קג"מ, מחליף 1.8 ליטר עם 124 כ"ס ו-17.7 קג"מ. התיבה האוטומטית עדיין רציפה, אך מדובר בדור חדש שלה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 8.8 שניות, בהחלט נתון נאה. למרות שהמנוע גדול וחזק מקודמו, הוא חסכוני משמעותית; 14.1 ק"מ/ל' לעומת 11.4 ק"מ/ל'. הציון הירוק הוא 10.
מראה אגרסיבי
העיצוב של סנטרה החדשה שונה מאוד, והמכונית עשתה צעד גדול מאוד ביחס לקודמתה. בנוסף לחזית המאוד מודגשת, עיצוב המרכב הוא קופה ארבע דלתות, ומבחינה זו סנטרה ממשיכה בכיוון האגרסיבי והספורטיבי שבו הלכו דגמי סדאן חדשים של היצרן, כמו אלטימה, והדמיון אליה רב.
גם עיצוב תא הנוסעים וסביבת הנהג שונים בכל פרט כמעט, והאיכות, אומרת ניסאן, גבוהה משמעותית מזו שבדגם הפורש. בסביבת הנהג מולטימדיה חדשה עם צג "8. שיפור דרמטי נרשם באבזור הבטיחותי המקורי, שעד כה היה חסר בדגם וכעת אותו לחזית בתחום זה. סנטרה החדשה מצוידת בבלימה אוטונומית לפנים וגם לאחור, התרעת סטייה מנתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אוטומטי. בנוסף, יש לה עשר כריות אוויר ומערכת התרעה על שכחת ילדים במושב אחורי.
עניינים מקומיים
בישראל מוצעת ניסאן סנטרה 2021 החדשה ברמת גימור אחת שמכונה 'SV', וזו כוללת חישוקי "16, בקרת אקלים מפוצלת ומפתח חכם. בנוסף, ניתן לרכוש את המכונית עם אפשרות לשני גווני מרכב עם גג בצבע שחור, בתוספת של 2500 שקלים.
למרות שמדובר בשיפור דרמטי של הדגם בכל היבט, באבזור עשיר יותר ובמפרט בטיחות מתקדם, הדגם החדש שומר על מחיר קודמו, שהיה 135,000 שקלים. בהתייחס למפרט, מדובר בתמחור אגרסיבי, ובניסאן מצפים כי ימכרו אלפי מכוניות בשנה, למרות הירידה המסוימת בביקוש למכוניות משפחתיות וכתלות בסגרים הנגזרים ממשבר הקורונה.