בתשעת החודשים הראשונים של 2020 נמסרו בישראל 180,527 מכוניות, נתון הנמוך ב-17.2% וב-37,567 מכוניות מזה של התקופה המקבילה אשתקד (218,094 יחידות). בחישוב שנתי, היקף המסירות בספטמבר המשיך לצמצם את מגמת הירידה, לאחר שבחודש אוגוסט זו עמדה על 19.1%.
מותגים
אין שינויים במיקום שמונת המותגים המובילים בישראל לאחר תשעה החודשים הראשונים של 2020, ואלה שומרים על אותו סדר כפי שהתארגן בחודש אפריל. ניסאן, כעת תשיעית, החליפה מקום עם שברולט.
יונדאי, המותג הראשון במסירות חודש ספטמבר מסר כ-50% יותר מאשר כל אחד משני המותגים שאחריו. טויוטה השנייה (רביעית בחודש הקודם) מסרה ממש קצת יותר (13 יחידות) מאשר קיה במקום השלישי (הייתה שנייה). אלה שבעת המותגים הנוספים בהיקף המסירות בספטמבר לפי הסדר: סקודה, מיצובישי, מאזדה, סיאט, פיג'ו, רנו, ניסאן.
בחישוב שנתי, בעשירייה הראשונה שני מותגים עם ירידה הגדולה מ-30% (ניסאן, סוזוקי); שני מותגים עם ירידה של למעלה מ-20% (טויוטה, יונדאי), שניים עם ירידה הגדולה מ-10% (מאזדה, מיצובישי, קיה). סקודה, מותג שחזר לפני חודש להיקף מלפני שנה, רשם שינוי חיובי ביחס לשנה הקודמת, ומצטרף לשניים נוספים, שמסרו השנה יותר מאשר בשנה החולפת: שברולט וסיאט, כאשר לאחרונה גידול בשיעור הגדול מרבע.
עוד יצוינו
אלה המסירות של חמשת המותגים במקומות 11-15 במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2020 (בסוגריים: נתוני חודש ספטמבר); אין שינויים במיקום ביחס לחודש הקודם: רנו – 5790 יחידות (630 יח'); סיטרואן – 5051 יחידות (492 יח'); פיג'ו – 4764 יחידות (666 יח'); פולקסווגן – 3657 יחידות (540 יח'); סובארו – 3109 יחידות (219 יח').
במוניות, שיש להן רישוי נפרד, נמכרו בספטמבר 168 יחידות. חמשת המותגים הבאים אחראים ל-89% מכלל המסירות בענף, 1970 מוניות: סקודה – 641 יחידות; מרצדס – 430 יחידות; רנו – 307 יחידות; סיטרואן – 241 יחידות; טויוטה – 140 יחידות.
מותגי יוקרה
מותג אודי מסר בתשעת החודשים הראשונים של 2020 פחות מכוניות מאשר באותה תקופה ב-2019, אבל עדיין שומר על מקומו הראשון בין מותגי היוקרה, ממוקם במקום ה-16 הכללי ומקדים במקום אחד את מרצדס גם במיקום הכללי. ב.מ.וו שלישית כאן ונמצאת במקום ה-19 הכללי. בחישוב שנתי, וולוו חזרה להיקף מסירות דומה לזה של התקופה המקבילה אשתקד.
עוד יצוינו
מבין מותגי היוקרה, נמצאים במקומות 6-10 המותגים הבאים, וצמודים להם נתוני המסירות בתשעת החודשים הראשונים של 2020: ג'יפ – 1155 יחידות; לנד רובר – 414 יחידות; קדילאק – 387 יחידות; מיני – 345 יחידות; אלפא – 207 יחידות.
סך הכל, נמכרו בישראל, בתשעת החודשים הראשונים של 2020, 13,024 יחידות (ללא המסחריות של מרצדס) של 19 מותגי יוקרה, ואלה מהוות 7.2% משוק הרכב הישראלי.
*לא כולל המסחריות של מרצדס
עשרת הדגמים הנמכרים ביותר
מבין עשרת הדגמים הנמכרים ביותר – ארבעה הם דגמי פנאי קומפקטיים; שלושה הם משפחתיות; נציג אחד למיני, סופרמיני, רכב פנאי בינוני. שלושה דגמים הם היברידיים – שניים מהם מוליכים את הטבלה; כאן יצוין כי הגרסה ההיברידית של קורולה מהווה 89% מסך המסירות של הדגם (8038 יחידות). בנוסף לאיוניק, המשפחתית ההיברידית, בולט היקף המסירות של קיה נירו, הפנאי הקומפקטי ההיברידי. בדגם נוסף (אאוטלנדר) 477 יחידות היברידיות (11%).
עשרת הדגמים האלה אחראים לסך של 56,211 יחידות, 31.1% מכלל המכירות. מהם, חמישה הם של תאגיד יונדאי/קיה, עם סך מסירות של 30,004 יחידות.
הדגמים הנמכרים ביותר
1. טויוטה קורולה 8993 יח'
2. יונדאי איוניק 8253 יח'
3. קיה פיקנטו 6982 יח'
4. יונדאי i20 עם 5519 יח'
5. קיה נירו 4973 יח'
6. טויוטה ראב4 4395 יח'
7. סקודה קודיאק 4379 יח'
8. יונדאי טוסון 4277 יח'
9. מיצובישי אאוטלנדר 4268 יח'
10. סקודה אוקטביה 4172 יח'
תשעת הדגמים החשמליים הנמכרים
בתשעת החודשים הראשונים של 2020 נמסרו בישראל 1202 מכוניות כל-חשמליות (ועוד מספר יחידות בודדות של מספר מותגים); כזכור, בכל 2019 נמסרו 602 מכוניות כאלה, כך שמדובר בקפיצה גדולה ביותר, בשיעור של פי 2.7 בחישוב שנתי.
הדגמים החשמליים הנמכרים בישראל
1. MG ZS EV (עם 568 יח')
2. אודי e-טרון (309 יח')
3. GAC GE3 (עם 87 יח')
4.יגואר I-פייס (55 יח')
5. רנו זואי (80 יח')
6. ניסאן ליף (54 יח')
7. יונדאי איוניק (22 יח')
8. מיני One (עם 16 יח')
9. פורשה טאיקאן (11 יח')