סרס הוא מותג צעיר שנקרא עד לא מזמן "SF מוטורס". סרס הוגדר בתחילת דרכו כסטרטאפ, נוסד בקליפורניה, ואחד מיוזמיו הוא מי שהיה המדען הראשי, מרטין אברהרדט, אחד משני המייסדים של טסלה.
החברה נמצאת בבעלותה של קבוצת התעשייה צ'ונגקינג סוקון (Chongqing Sokon), שיצרה עוד קודם עם דונגפנג, מארבעת הגדולים בסין, מיזם רכב בשם דונגפנג סוקון (DFSK).
המותג יצא לדרכו מבסיסו בארה"ב, יצר שבעה מרכזי פיתוח ברחבי העולם, רכש מרכז ייצור בארצות הברית, אותו מפעל באינדיאנה שבנה בעבר את האמר המקורי. אלא שבמהלך השנתיים האחרונות חלו שינויים רבים, הפעילות בארצות הברית צומצמה, המותג שינה את שמו לסרס והתכנס לסין.
גלריית דגמים
הדגם הראשון הצפוי בישראל הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) הנקרא SF3 בחלק מהשווקים, E3 באחרים. בסיס הגלגלים שלו הוא 265.5 ס"מ, אורכו 438 ס"מ, רוחבו 185 ס"מ, גובהו 165 ס"מ, ומשקלו 1690 ק"ג.
לדגם זה מנוע המייצר 163 כ"ס (120 ק"ו) ו-30.6 קג"מ (300 נ"מ), ומשך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.9 שניות. הדגם מצויד בסוללה 52.6 קוט"ש, ומציע טווח של 405 ק"מ (תקן NEDC הקודם והמחמיר פחות). משך הטעינה במטען מהיר מ-20% ל-80% הוא 30 דקות; טעינה מלאה במטען איטי, 8 שעות.
רכב זה נמכר בסין ושווקים נוספים גם תחת המותג DFSK (אותו שיתוף פעולה בין דונגפנג וסוקון) בשם "גלורי" עם מנוע בנזין. הדגם החשמלי של טרס יגיע לישראל על בסיס התקנה המאפשרת יבוא רכב בהיקף קטן ללא תקינה מלאה. הכוונה של טלקאר היא להביא כ-200 יחידות לשנה כדי לבחון את התחום ולהכירו. היבואן מתכוון לתמחר את SF3 סביב לרמת המחיר של דגמי הפנאי החשמליים של MG ושל GAC, כלומר, סביב ל-140,000 שקלים.
הדגם שיגיע אחריו הוא SF5, וזה לפי הסינים מכוון גבוה מאוד, היישר לטסלה. SF5 הוא דגם פנאי בגודל בינוני (D-SUV) שעיצובו מתקדם. לדגם בסיס גלגלים גדול של 287.5 ס"מ. אורכו 470 ס"מ, רוחבו 193 ס"מ, גובהו 163 ס"מ.
לפי המפרט שפורסם עם השקת הדגם ב-2019, ל-SF5 שני מנועים המייצרים 694 כ"ס (510 ק"ו) ו-106 נ"מ (1040 נ"מ), להאצה של 3.5 שניות ל-97 קמ"ש (60 מייל/שעה). ל-SF5 סוללה של 90 קוט"ש, וזו מעניקה לו טווח של כ-500 ק"מ (תקן המדידה לא צוין). דגם זה אינו צפוי להגיע אלינו לפני 2022.